Kompania Piwowarska działa dla Szlachetnej Paczki już od czterech lat. Każdego roku angażuje się do tego projektu bardzo duża liczba pracowników KP, dzięki którym tak wiele potrzebujących rodzin otrzymuje wymarzone paczki świąteczne.
– Czas przedświąteczny, z jednej strony jest bardzo wyjątkowym okresem, z drugiej jednak, każdy z nas jest wtedy jeszcze bardziej zabiegany niż zwykle. Mimo to znajdują się tacy ludzie w naszej firmie, którzy myślą o innych i swój czas i energię chcą poświęcić na to, żeby sprawić radość drugiemu człowiekowi – to piękne. To wspaniałe uczucie być częścią tak szlachetnej inicjatywy i po prostu mądrze pomagać, bo pomaganie uskrzydla – powiedziała Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Zobacz również
Kompania Piwowarska wspiera Szlachetną Paczkę od 2016 roku. Podczas trzech ostatnich edycji wolontariuszom z KP udało się przygotować ponad 3 tysiące paczek dla 174 rodzin, w których są zarówno osoby ubogie, niepełnosprawne, starsze i samotne. Wartość pakunków wyniosła ok. 700 tys. zł. Ochotnicy pakowali prezenty łącznie ponad 345 dni roboczych, czyli prawie tyle ile dni ma rok.
–- Każdego roku pobijamy rekord zarówno w liczbie chętnych do pomocy, jak również w ilości przygotowanych paczek, w których znajdują się najbardziej potrzebne rzeczy – meble, sprzęt gospodarstwa domowego, ubrania, żywność, leki, chemia gospodarcza, ale też upominki świąteczne. Nie mam wątpliwości, że w tym roku pobijemy kolejny rekord, bo są z nami ludzie o wielkich sercach – uzupełniła Małgorzata Walędzińska-Półtorak.
Kompania Piwowarska od lat wspiera różnego rodzaju inicjatywy społeczne i organizacje jak np. Stowarzyszenie WIOSNA. Dzięki wolontariuszom i dla wolontariuszy troszczących się o społeczności lokalne w ramach firmy powstał program wolontariatu pracowniczego „Kompania Wolontariuszy”. Pracownicy KP z energią i otwartością, a przede wszystkim z potrzeby serca, angażują się w działalność społeczną. W ramach realizowanego w firmie programu „Postaw na Ruch” kilometry pokonywane w trakcie uprawiania sportu zamieniane są na finansową pomoc dla organizacji wspierających osoby w potrzebie. W KP organizowane jest także od 2010 roku Tyskie Cup – turniej piłkarski dla pracowników, w której aktywność połączona jest z ideą wolontariatu. Trzy zwycięskie drużyny mogą wskazać dowolne organizacje, którym przekazywane są darowizny. Kompania Piwowarska działa także na rzecz społeczności, w których wytwarza i sprzedaje swoje piwo – marka Lech od kilku lat realizuje program LECHSTARTER, dzięki któremu społeczności lokalne otrzymują środki finansowe na zwycięskie projekty.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Szlachetna Paczka to ogólnopolski projekt społeczny, który powstał w 2001 i jest organizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA. Jego głównym celem jest materialna i mentalna pomoc rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Szlachetna Paczka jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów społecznych w Polsce. Wbrew pozorom, nie zajmuje się robieniem paczek. Jest oparta na pracy z Darczyńcami i Wolontariuszami i to oni pomagają rodzinom w potrzebie. Wolontariusze szukają Rodzin i pracują z nimi. Darczyńcy przygotowują dedykowaną pomoc, dzięki którym konkretny człowiek pomaga konkretnemu człowiekowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing