Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2025 [BADANIE]

Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2025 [BADANIE]
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za styczeń 2025. Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego.
O autorze
3 min czytania 2025-03-17

Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w styczniu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

W styczniu 2025 odnotowaliśmy 80,59 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2819 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,57% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,94 sekundy (9,54 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,42% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 43,56%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (33,74 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 41,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 49,34%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,1% oraz Leisure time (4,94 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2025 została marka Temu, która wygenerowała 4,32 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,06% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,03 mld kontaktów i 79,30% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,71 mld kontaktów i zasięg na poziomie 75,82%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Sopro 0,66 mld kontaktów reklamowych.

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w styczniu 2025 znalazła się marka Ceneo.pl – jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,02%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 3,91% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (2,58% udziału).

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 23,56 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,17% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 35,5%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,96 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,80 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,8% oraz 91,33% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (8,84 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,3% i zasięg – 90,77%).

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,49% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Biedronka (1,68 mld kontaktów reklamowych i 86,90% zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (1,43 mld kontaktów i 85,91% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79,91% zasięgu w populacji 7-75.

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,15% – a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,79%. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 2,55%.

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w styczniu była branża „Trade” (9,15 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,56 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert – wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,22 mld kontaktów reklamowych, 83.39% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,53 mld kontaktów, 79,53% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Volkswagen Vans (0,32 mld kontaktów i 75,98% zasięgu).

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert (12,12%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,76%) oraz Biedronka (2,58%).

źródło: mat. prasowe