W ubiegłym tygodniu głośno było o odkupieniu przez Pana udziałów Ringier Axel Springer w INFOR Biznes. Jak do tego doszło?
To efekt podjętej już kilka lat temu decyzji. Dla moich współpracowników od dawna nie istniało pytanie „czy?”, ale „kiedy?” do tego dojdzie.
Pojawiły się głosy, że zakup udziałów spółki wydającej „Dziennik Gazetę Prawną”, w czasach dominacji internetu to błąd. Co Pan sądzi o takiej opinii?
Oczywiście „Dziennik Gazeta Prawna” jest najbardziej rozpoznawalnym brandem spółki. Patrzenie na spółkę jedynie jako na wydawcę DGP jest jednak dużym uproszczeniem. INFOR Biznes jest wydawcą biznesowych treści, dostarczanych poza papierem poprzez serwisy internetowe, m.in. gazetaprawna.pl, dziennik.pl i forsal.pl. Inwestuję zatem w spółkę dynamicznie się rozwijającą w Internecie, a przy tym zyskowną i efektywną. W skali całej Grupy INFOR przychody z internetu stanowią już ponad 60% i rosną z roku na rok.
Zobacz również
Ostatnie wyniki lokują Grupę Gazetaprawna.pl w dwudziestce największych wydawców internetowych. Jak Pan je ocenia?
Cieszy nas ten wynik, tym bardziej że oferujemy treści w znakomitej większości specjalistyczne – biznesowe, prawne, podatkowe. Przy tym większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. To efekt naszych wieloletnich działań. Mało kto pamięta, że INFOR był jednym z prekursorów serwisów internetowych poświęconych biznesowi i finansom. Serwis Infor.pl powstał w 1996 roku. Rok wcześniej powstały zręby Wirtualnej Polski, a w tym samym roku prekursor obecnego Onet.pl. W 1999 roku uruchomiliśmy internetową wersję „Gazety Prawnej”, a w 2000 roku Infor.pl przekształcony został w pierwszy polski portal gospodarczy.
Czy wobec stałego rozwoju internetu papierowe media znikną?
Ponad dziesięć lat temu nieco prowokacyjnie przedstawiłem taką tezę w jednym z wywiadów. Od tego czasu wiele tytułów papierowych bądź świadomie przeniosło się całkowicie do internetu, bądź nie wytrzymało finansowo z powodu zmniejszającej się sprzedaży. Dla nas kluczem do rozwoju jest oferowanie wysokiej jakości informacji, za które klienci chcą zapłacić. Sprawa nośnika jest rzeczą drugoplanową. Dlatego oferujemy zarówno serwisy w internecie, aplikacje, jak i wersje drukowane. Klient wybiera optymalną dla niego wersję, a użyteczność i funkcjonalność narzędzi internetowych sprawia, że coraz więcej osób, w tym nowi użytkownicy wybierają rozwiązania internetowe i aplikacje.
Dziękujemy za rozmowę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O rozmówcy:
Ryszard Pieńkowski
Przedsiębiorca, właściciel Grupy INFOR PL. INFOR obchodził we wrześniu 2017 roku 30 rocznicę powstania. W skład Grupy wchodzą INFOR PL SA oraz spółki zależne INFOR Biznes i spółka technologiczna INFOR IT.