Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła skargę do Rady Reklamy na łódzki Aquapark Fala

Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła skargę do Rady Reklamy na łódzki Aquapark Fala
Rzeczniczka Praw Dziecka złożyła do Rady Reklamy skargę na reklamę łódzkiego Aquaparku Fala. Wniosła również o zajęcie stanowiska przez Radę w sprawie i stwierdzenie, że Aquapark naruszył przepisy prawa odnoszące się do zakazu dyskryminacji z uwagi na wiek konsumentów.
O autorze
1 min czytania 2024-11-05

Aquapark Fala zamieścił na portalu społecznościowym Facebook ogłoszenie zatytułowane „Fala tylko dla dorosłych – Dzień na basenie bez chlapania, dziecięcych pisków i kolejek na zjeżdżalnie? Tak! W sobotę, 19 października w Aquaparku Fala mogą się bawić wyłącznie osoby pełnoletnie”. Do wydarzenia sporządzono również plakat promujący „dzień dla osób dorosłych”, który przedstawiał przekreślone płaczące dziecko w czerwonym okręgu przypominającym znak zakazu (znany z kodeksu ruchu drogowego) oraz hasła „Dzieciom wstęp wzbroniony” i „Fala tylko dla dorosłych”.

Rzeczniczka Praw Dziecka wystąpiła do władz Łodzi o zbadanie występowania zjawiska dyskryminacji dzieci na terenie miasta oraz do prezesa Aqua Park Sp. z o.o. o usunięcie plakatu promującego wydarzenie oraz przekazanie stanowiska w zakresie sposobu promocji wydarzenia w kontekście dóbr małoletnich.

W mediach społecznościowych plakat promujących został zmieniony na inny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Oferty wykluczające dzieci nie służą dobru ogółu, jakim jest budowanie społeczeństwa obywatelskiego opartego na szacunku dla praw wszystkich, niezależnie od wieku, płci, wyznania, niepełnosprawności, orientacji i bliskiej Rzeczniczce Praw Dziecka idei partycypacji młodych ludzi w życiu społecznym, obywatelskim. W Ustawie o radiofonii i telewizji sformułowano wymóg, by przekazy handlowe nie zawierały treści dyskryminujących ze względu na rasę, płeć, narodowość, pochodzenie etniczne, wyznanie lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy orientację seksualną – podkreśliła Monika Horna-Cieślak w uzasadnieniu skargi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rzeczniczka Praw Dziecka na każdym kroku podkreśla, że używanie języka wykluczającego dzieci z przestrzeni publicznej, życia społecznego w demokratycznym państwie prawa nie może mieć miejsca. Działania takie prowadzą do negatywnego postrzegania udziału małoletnich w życiu publicznym i społecznym. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wykluczenie danej grupy tylko dlatego, że nie spełnia ustalonego odgórnie przez przedsiębiorcę – w tym przypadku spółkę miejską – kryterium wieku rodzi obawy związane z nierównym ich traktowaniem – podkreśliła.

źródło: BRPD, opracowanie: Agata Drynko

Zdjęcie główne: RPD

PS „Fala tylko dla dorosłych”: kontrowersyjna akcja czy forma jej promocji? [OPINIE]