Sebastian Kalmus (Silver Agency): Chcemy pokazać, że efektywniej jest definiować konsumentów przez pryzmat ich potrzeb związanych z dojrzalszym okresem życia, a nie przez pryzmat wieku

Sebastian Kalmus (Silver Agency): Chcemy pokazać, że efektywniej jest definiować konsumentów przez pryzmat ich potrzeb związanych z dojrzalszym okresem życia, a nie przez pryzmat wieku
Silver Agency to nowo powstała agencja oferująca usługi komunikacji marketingowej adresowane do konsumentów 50+. Teraz na temat planów firmy, a także potencjału silver marketingu rozmawiamy z Sebastianem Kalmusem, dyrektorem zarządzającym firmy.
O autorze
4 min czytania 2021-04-20

 Skąd wziął się pomysł na założenie Silver Agency? Dlaczego akurat zdecydowaliście się na agencję oferującą usługi komunikacji marketingowej adresowane do konsumentów 50+?

Silver Agency należy do grupy kapitałowej ONE House i jej powstanie wpisuje się w strategię rozwoju naszej grupy. Sam pomysł na powstanie agencji wyspecjalizowanej w komunikacji marketingowej do osób dojrzałych powstał z obserwacji rynku i wsłuchania się w potrzeby marketerów. Przez ostatni czas otrzymywaliśmy sygnały ze świata reklamy i marketingu, które wyraziło zainteresowanie możliwościami dotarcia z przekazem do osób 50+. W ramach grupy posiadamy silne kompetencje mediowe, badawcze, strategiczne, produkcyjne, kreatywne oraz świadomość tego, że komunikacja do dojrzałych grup docelowych rządzi się innymi prawami niż w przypadku tradycyjnych grup kończących się w większości na 49 roku życia. Postanowiliśmy więc wyodrębnić osobną agencję tylko na potrzeby obsługi takich projektów. W ten sposób powstała Silver Agency, a takie podejście pozwala nam skupić się na określonej grupie klientów, ale także rozwijać know-how w obszarze silver marketingu.

Jakie były największe wyzwania przy zakładaniu własnej agencji?

Wyzwaniem przy tworzeniu Silver Agency było opracowanie czytelnej identyfikacji wizualnej, która jednoznacznie określi nas, jako agencję komunikacji marketingowej 50+. Chcieliśmy podkreślić ideę Connecting Generations i już samym key visualem pokazać współpracę na płaszczyźnie międzypokoleniowej, wymianę doświadczeń i wspólne działania na rzecz zmian w tworzeniu przekazów skierowanych do osób dojrzałych. Natomiast jesteśmy świadomi, że największe wyzwanie dopiero przed nami, a mianowicie edukacja środowiska marketingowego, które co prawda widzi potencjał wśród konsumentów 50+, ale podchodzi do nich z dystansem i niekoniecznie ze zrozumieniem ich potrzeb. Poprzez edukację chcemy pokazać, że efektywniej jest definiować konsumentów przez pryzmat ich potrzeb związanych z dojrzalszym okresem ich życia, a nie przez pryzmat wieku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie działania oferujecie w ramach Silver Agency?

W Silver Agency zapewniamy podejście w formule „All for silver marketing.”, czyli narzędzia i metodologię pracy dostosowaną do konsumentów 50+. Mówiąc wprost – myślimy potrzebami naszych klientów i ich dojrzałych odbiorców. Posiadamy autorskie podejście badawcze i pracujemy na insightach opracowanych wspólnie z przedstawicielami pokolenia Silver, dlatego już na etapie koncepcji komunikacji konsultujemy nasze kierunki w ramach pogłębionych badań focusowych w grupie 50+. Wiemy, że właściwe określenie potrzeb konsumenta, zaprojektowanie komunikacji zrozumiałej i dostosowanej do stylu funkcjonowania współczesnego pięćdziesięciolatka czy sześćdziesięciolatka to nasza przewaga. Co ważne, potrafimy niezwykle precyzyjne określić punkty styku konsumenta z przekazem reklamowym i odpowiednio dobrać i łączyć kanały offline i online, co bezpośrednio przekłada się na efektywność naszych kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy są jakieś działania, na które chcecie kłaść największy nacisk?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obecnie prowadzimy zintensyfikowane prace nad powstaniem unikalnych rozwiązań komunikacyjnych skierowanych do osób dojrzałych i to w bardzo szerokim spektrum narzędzi marketingowych. Wśród nich wymieniamy rozwiązania digitalowe, ale również offlinowe połączone w ramach „ekosystemu silver”. Ekosystemu rozumianego, jako niezwykle rozbudowany zestaw narzędzi, które wspólnie lub pojedynczo mogą efektywnie realizować założenia marketingowe lub wizerunkowe naszych klientów. Chcemy, aby nasze autorskie rozwiązania były dla marketerów narzędziem pierwszego wyboru w wyprawie do świata konsumenta 50+. Wyjście do rynku z naszymi unikalnymi rozwiązaniami jest mocno skorelowane z sytuacją epidemiologiczną w Polsce, ponieważ uruchomienie narzędzia łączącego offline i online nie może odbyć się w momencie, kiedy jeden z kanałów jest tak mocno ograniczony. Natomiast już dziś oferujemy narzędzia reklamowe, ale dostosowane do pokolenia 50+ w formule „All for silver marketing.”.

Czy macie już na swoim koncie pierwszych klientów/pierwsze projekty?

Na ten moment Silver Agency nie posiada autorskich przykładów realizacji, którymi agencja mogłaby się publicznie chwalić. O ile każdy z ekspertów tworzących Silver Agency posiada doświadczenie w ramach budowania i egzekwowania kampanii do osób dojrzałych, o tyle na komunikowanie case’ów Silver Agency chcemy jeszcze chwilę zaczekać. Natomiast zapewniam, że otrzymujemy już pierwsze briefy, prowadzimy spotkania z dużymi klientami zainteresowanymi dotarciem do osób 50+, zatem case agencji to tylko kwestia czasu.

Czym dokładnie charakteryzuje się silver marketing?

Silver marketing to działania promocyjne wspomagające sprzedaż produktów lub usług, ale dopasowane do wymagań konsumentów 50+. Tutaj ważne jest absolutnie wszystko od etapu konceptu produktu aż do jego odpowiedniej komunikacji (treść i forma komunikatu) w najbardziej efektywnych mediach. W tym podejściu niezwykle istotne jest, aby potrafić precyzyjnie określić i zrozumieć potrzeby konsumenta. Dla przykładu, promując nowy model popularnego crossovera należy spojrzeć przez pryzmat potrzeb dojrzałego kierowcy, który widzi w podniesionym nadwoziu inne benefity niż młode małżeństwo z dzieckiem. Dla niego liczy się większy komfort podróżowania (wsiadanie / wysiadania i lepsza widoczność), często też fakt, że dany model ma prostą i czytelną deskę rozdzielczą, a już pojemność bagażnika, czy łatwość montowania fotelika dla dzieci spada na dalszy plan. Na tym przykładzie widzimy, że mając dokładnie ten sam produkt zupełnie inaczej możemy skonstruować przekaż reklamowy dla starszego konsumenta. Jeśli wiemy już, jak będziemy komunikować dany produkt, to równie ważne jest też precyzyjne określenie punktów styku konsumenta z naszym przekazem i odpowiedni dobór, połączenie kanałów offline i online. Takie podejście prezentujemy w Silver Agency.

Dlaczego Pana zdaniem silver marketing staje się coraz bardziej popularny? Co ma na to wpływ?

Dojrzewanie społeczeństwa, a więc stale rosnące grono konsumentów 50+ oraz fakt, że świat reklamy stopniowo dostrzega potencjał konsumpcyjny w tej grupie, to główne czynniki popularności silver marketingu. Powoli zmienia się postrzeganie osób starszych, które z uwagi na wiek nie są w żaden sposób ograniczone, cieszą się dobrym zdrowiem i chęcią do odkrywania świata. Mają potrzeby zakupowe zbliżone do 40 latka, a bardzo często stabilniejszą sytuację finansową. Odchowane dzieci, spłacony kredyt hipoteczny, czy wysoka pozycja zawodowa wpływają na ich siłę nabywczą. Według raportu GfK przeciętna wartość zakupów w gospodarstwach seniorów jest wyższa niż w pozostałych o nawet 35%. Dostrzegają to marketerzy, którzy coraz częściej chcą promować swoje produkty, wśród osób dojrzałych, a my możemy im w tym efektywnie pomóc.

Jakie są Wasze plany na najbliższe kilka miesięcy?

Najbliższe miesiące to praca nad poszerzeniem oferty dla klientów agencji, a także rekrutacja nowych osób do zespołu, którym bliski jest temat silver marketingu. Ponadto jesteśmy stale otwarci na współpracę z nowymi partnerami, jako dostawca rozwiązań komunikacji marketingowej dopasowanej do konsumentów 50+.