Całkiem niedawno o zaprzestaniu sprzedaży żywych karpi poinformowały sieci Auchan oraz Tesco, teraz zaś podobną decyzję podjęła firma Selgros Cash&Carry.
– Decyzja o całkowitej rezygnacji ze sprzedaż żywego karpia jest naturalnym krokiem dla Selgros Cash&Carry, marki, która kreuje trendy w branży. Dobrostan zwierząt jest dla nas najważniejszy, dlatego zawsze zapewnialiśmy najlepsze standardy transportu, przechowywania i sprzedaży żywych ryb. W 2018 roku postanowiliśmy częściowo ograniczyć ich sprzedaż, by teraz całkowicie z niej zrezygnować. Głosy naszych klientów oraz prowadzone rozmowy z Fundacją Alberta Schweitzera umocniła nas w przekonaniu o słuszności tej decyzji – komentuje Cezary Furmanowicz dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry.
Zobacz również
Jak jednak zapewniają przedstawiciele sieci, w okresie przedświątecznym Selgros w swojej ofercie będzie posiadał elementy z karpia, w wersjach chłodzonej lub mrożonej.
zdjęcie: facebook.com/fundacjaschweitzera
W grudniu 2018 roku w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem. Karp był maskotką nowej kampanii „przeRYBAne” organizacji Compassion Polska, która miała na celu zmianę naszego postrzegania tych podwodnych zwierząt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W 2012 roku wystartowała kampania społeczna Klubu Gaja, w której Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielili głosu „jeszcze żywym karpiom”.
PS3
W połowie grudnia 2018 roku Sieć Piotr i Paweł wystartowała z kampanią informującą o rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia we własnych sklepach. Tym samym firma dołączyła do akcji Klubu Gaja „Jeszcze żywy KARP”.