Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

#ShareTheFirst: Dove i Bebe Rexha zachęcają kobiety do pokazania, że ​​prawdziwe piękno nie potrzebuje powtórki

#ShareTheFirst: Dove i Bebe Rexha zachęcają kobiety do pokazania, że ​​prawdziwe piękno nie potrzebuje powtórki
Piosenkarka Bebe Rexha dołączyła do kampanii marki Dove #ShareTheFirst. Akcja zachęca inne kobiety do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi pierwszymi zdjęciami, a nie idealnymi selfie.
O autorze
2 min czytania 2025-03-17

Jak udowodniły badania Dove, presja na pokazywanie „idealnego” wizerunku sprawia, że 1 na 4 kobiety wykonuje co najmniej 50 zdjęć zanim zdecyduje się na wybór jednego do opublikowania. Ponad połowa kobiet poświęca ponad 10 minut na decyzję czy podzielić się danym zdjęciem. 6 na 10 badanych kobiet przyznała również, że nie publikuje spontanicznych fotografii, ponieważ nie podoba im się ich wygląd. Ponadto:

  • kobiety w wieku 18-24 lat robią sobie średnio do 12 zdjęć, aby uchwycić odpowiedni „wygląd”, zanim wybiorą jedno do opublikowania; w przeciwieństwie do tego, Gen Alpha nie potrzebuje powtórki, robiąc średnio tylko 7 zdjęć przed opublikowaniem; ta zmiana podkreśla okazję dla młodszego pokolenia, aby nadać ton mniej filtrowanej ekspresji siebie,
  • 2 na 5 kobiet czuje się skrępowanych przed opublikowaniem czegoś, a prawie połowa usuwa zdjęcia po ich opublikowaniu z powodu skrępowania,
  • 7 na 10 kobiet twierdzi, że ważne jest, aby w swoich postach w mediach społecznościowych wyglądać autentycznie,
  • 1 na 2 kobiety szuka aprobaty u przyjaciółki przed opublikowaniem zdjęcia w mediach społecznościowych.

Aby zwrócić uwagę na ten problem, Dove podjęło współpracę z piosenkarką Bebe Rexhą, w ramach której powstała kampania #ShareTheFirst, która ma zachęcać kobiety do uwolnienia się od presji perfekcyjności, a rozpoczęcia świętowania autentyczności i dzielenia się pierwszymi zdjęciami, nie „tymi jedynymi”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Najlepsze chwile w życiu nie są inscenizowane ani filtrowane, po prostu się zdarzają. Ale kiedy jesteś w centrum uwagi, jest tak wielka presja, aby cały czas wyglądać idealnie. Dlatego tak bardzo cieszę się na współpracę z Dove, aby świętować prawdziwe, nieedytowane piękno, takie, które wynika z bycia sobą bez żadnych skrupułów za pierwszym razem i po prostu życia chwilą – powiedziała Bebe Rexha.

– Zbyt wiele kobiet unika dzielenia się najważniejszymi momentami w życiu w mediach społecznościowych, ponieważ nie podoba im się, jak wyglądają na zdjęciach – od ukończenia szkoły, ślubów i urodzin – ta presja, by wyglądać „idealnie”, prowadzi do wzrostu poziomu niepokoju, a Dove chce to zmienić – powiedziała Marcela Melero, dyrektor ds. rozwoju Dove Personal Care North America i Dove Masterbrand.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Album Piękna”: Dove i Rossmann prezentują różnorodność piękna Polek

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 #NewYearsUnresolution: Dove zachęca do sprzeciwiania się standardom piękna w postanowieniach noworocznych