„She Built That”: LEGO obala stereotypy na temat talentów budowlanych wśród kobiet

„She Built That”: LEGO obala stereotypy na temat talentów budowlanych wśród kobiet
„Mężczyzna na placu budowy” to najczęstsze skojarzenie, jakie najmłodsi mają ze słowem „budowniczy”. Ponadto, z badań LEGO wynika, że zarówno rodzice, jak i dzieci pięciokrotne częściej kojarzą termin „budynek” z „męskością” niż z „kobiecością”. Aby obalać te i podobne mity, marka stworzyła kampanię „She Built That”.
O autorze
1 min czytania 2025-06-06

To nie wszystko: globalne badania zlecone przez LEGO Group ujawniają, że gdy dzieci słyszą słowo „budowniczy”, na szczycie listy znajduje się „mężczyzna na placu budowy” (39%) i „chłopiec bawiący się klockami” (36%).

W klipie wideo promującym akcję wystąpiły: amerykańska gwiazda muzyki scratch i gwiazda popu DJ Livia, 15-letnia brytyjska perkusistka Nandi Bushell, holendersko-surinamska wokalistka o pseudonimie Pink Oculus oraz chińska ikona alternatywnego popu Cacien. Panie wspólnie tworzą Global Girls Crew, która odświeżyła kultowy hymn RUN DMC.

Ponadto, Joseph „Rev Run” Simmons i Darryl „DMC” McDaniels występują w teledysku jako minifigurki LEGO®, użyczając swoich głosów w nowej wersji piosenki RUN DMC „It’s Like That” i towarzyszącym mu teledysku „She Built That”.

Czas na LEGOndarne zmiany

Na szczęście jednak aż 81% rodziców uważa, że ​​nadszedł czas, aby słowo „budowanie” było bardziej integracyjne pod względem płci, a dzieci się z tym zgadzają. Ponad 92% z nich twierdzi, że każdy powinien czuć, że może budować, podczas gdy 86% wierzy, że wczesne wsparcie twórcze może dać im siłę do zmieniania świata.

– Ponieważ postanowiliśmy uczcić niesamowitą kreatywność kobiet budowniczych, ponowne wykorzystanie kultowej piosenki RUN DMC było naturalnym wyborem. „It’s Like That” zawsze dotyczyło kwestionowania norm i inspirowania zmian, a w „She Built That” nadaliśmy jej esencję wzmocnienia pozycji i innowacji. Ten przeprojektowany hymn to ruch mający na celu ponowne zdefiniowanie tego, co oznacza bycie budowniczym. Chcemy inspirować dziewczyny na całym świecie, aby postrzegały siebie jako twórczynie i pionierki, zdolne do kształtowania swojego świata w niezwykły sposób – dodaje Nic Taylor, wiceprezes LEGO Group i szef agencji LEGO.

W ramach kampanii „She Built That” She Built That, LEGO Group wprowadziło również do sieci nową grę. Gracze będą mogli poruszać swoim własnym awatarem minilalki LEGO i tworzyć autorską wersję teledysku. To nie wszystko: LEGO uruchomiło również kolejną rundę warsztatów kreatywności dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat. Zajęcia będą dostępne w wybranych sklepach LEGO i online.

O badaniu:
W próbie wzięło udział 32 605 rodziców i dzieci z 21 krajów świata.
Zdjęcia: LEGO

PS Kreatywne podejście do sportu: LEGO i Nike rozpoczynają globalną współpracę