Wg raportu Gemius i e-Commerce Polska 49% osób brak możliwości obejrzenia nabywanego w sieci produktu wskazuje jako główny powód niedokonywania zakupów online. Znaczącą barierę stanowi także obawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany (38%) oraz przed problemami z reklamacją czy gwarancją (32%). Ponadto, duże grono osób niekupujących ciągle przyzwyczajonych jest bardziej do zakupów w sklepach tradycyjnych (33%).
Zobacz również
Oto kilka sposobów, dzięki którym zakupy przez Internet mogą przypominać te dokonywane w sklepach tradycyjnych:
1) E-commerce działa 24h w tygodniu, 365 dni w roku? Sklep Kolonialny w niedzielę i świeta jest nieczynny:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2) Czekanie w kolejce w sklepie internetowym? Na SpodLady.com to możliwe:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3) W sklepie DeeZee.pl można sprawdzić ile osób aktualnie robi zakupy i jakie produkty wrzucane są do koszyków:
4) e-sizeer.com od 2010 roku przeprowadza cyklicznie Noc Zakupów online:
5) Pracownicy m.in. ANSWEAR.com, księgarni Gandalf.pl czy sklepu Toys4Boys.pl pokazują swoje twarze (polecamy galerię podstron “o nas”):
6) Po siedzibie sklepu Planszóweczka.pl można odbyć wirtualny spacer:
7) W sklepach felgi.pl, nowe-okulary.pl czy glamstorm.pl można skorzystać z wirtualnych przymierzalni:
a heppin.com w ramach akcji “Wybierz, Przymierz, Kup!” pozwala klientom przymierzać ubrania w domu przed dokonaniem płatności za zakupy:
Przy okazji przypominamy o zbiżającej się pod patronatem NowegoMarketingu konferencji Ecommerce Trends 2013 i V Targach eHandlu oraz konkursach Ekomersy 2013 i e-Commerce Polska Awards.