Się kręci – zakupy online w klimacie offline

Się kręci – zakupy online w klimacie offline
Wg badania Gemius i E-commerce Polska 33% respondentów nie kupuje przez Internet z przyzwyczajenia do sklepów tradycyjnych. Co robią polskie sklepy internetowe, by zakupy online przypominały te dokonywane w sklepach tradycyjnych?
O autorze
1 min czytania 2013-09-06

Wg raportu Gemius i e-Commerce Polska 49% osób brak możliwości obejrzenia nabywanego w sieci produktu wskazuje jako główny powód niedokonywania zakupów online. Znaczącą barierę stanowi także obawa przed otrzymaniem produktu innego niż zamawiany (38%) oraz przed problemami z reklamacją czy gwarancją (32%). Ponadto, duże grono osób niekupujących ciągle przyzwyczajonych jest bardziej do zakupów w sklepach tradycyjnych (33%).

 

Oto kilka sposobów, dzięki którym zakupy przez Internet mogą przypominać te dokonywane w sklepach tradycyjnych:

1) E-commerce działa 24h w tygodniu, 365 dni w roku? Sklep Kolonialny w niedzielę i świeta jest nieczynny:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2) Czekanie w kolejce w sklepie internetowym? Na SpodLady.com to możliwe:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3) W sklepie DeeZee.pl można sprawdzić ile osób aktualnie robi zakupy i jakie produkty wrzucane są do koszyków:

4) e-sizeer.com od 2010 roku przeprowadza cyklicznie Noc Zakupów online:

5) Pracownicy m.in. ANSWEAR.com, księgarni Gandalf.pl czy sklepu Toys4Boys.pl pokazują swoje twarze (polecamy galerię podstron “o nas”):

 

6) Po siedzibie sklepu Planszóweczka.pl można odbyć wirtualny spacer:

 

7) W sklepach felgi.pl, nowe-okulary.pl czy glamstorm.pl można skorzystać z wirtualnych przymierzalni:

 

a heppin.com w ramach akcji “Wybierz, Przymierz, Kup!” pozwala klientom przymierzać ubrania w domu przed dokonaniem płatności za zakupy: 

 

Przy okazji przypominamy o zbiżającej się pod patronatem NowegoMarketingu konferencji Ecommerce Trends 2013 i V Targach eHandlu oraz konkursach Ekomersy 2013 i e-Commerce Polska Awards.