Użytkowniczka o nicku Claire Underwood opublikowała na swoim twitterowym profilu post wraz ze screenem strony serwisu tvp.info przedstawiającym, jakie artykuły pojawiają się w portalu po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”. Na drugim zdjęciu widniała zaś reklama sieci Carrefour umieszczona na platformie TVP VOD.
„Czy jesteście świadomi tego, że kupując reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, jednocześnie finansujecie najbardziej obrzydliwą nienawiść względem osób LGBT?” – napisała internautka, zwracając się do francuskiego oddziału sieci Carrefour.
Zobacz również
Na odpowiedź przedstawicieli marki nie trzeba było długo czekać – francuska centrala Carrefour opublikowała na swoim twitterowym profilu wpis, w którym napisała, że homofobiczne treści, na które zwróciła uwagę internautka, nie odzwierciedlają wartości firmy. Sieć poinformowała również o wstrzymaniu reklamy na platformie TVP VOD i podkreśliła, że „podwoi czujność @CarrefourPolska na tego typu tematy”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił również polski oddział sieci Carrefour.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Carrefour Polska to firma, która przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności swoich klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych.
Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)” – czytamy w oświadczeniu marki.
Jednocześnie sieć przyznała, że „nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej. Wszędzie tam gdzie reklamy naszej firmy się ukazywały, nadal będą wyświetlane”.
zdjęcie: twitter.com/ParisPasRose
PS
Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, poinformował na swoim profilu na LinkedInie o zaprzestaniu reklamowania popularnego portalu w radiowej Trójce. Ma to związek z głośnym zamieszaniem wokół piosenki Kazika.
PS2
7 czerwca br. marka Durex ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Głośni w łóżku”, której bohaterami jest m.in. para jednopłciowa. TVP, jako jedyna stacja, odmówiła emisji spotu, tłumacząc, że może mieć ona „negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich”.