Już co drugi Polak lubi gotować, a niemal jedna trzecia robi to codziennie (źródło: raport GfK Polonia „Polska na widelcu”, 2011 rok). Skąd Polacy czerpią inspiracje kulinarne? Okazuje się, że z internetu. Analitycy firmy Gemius postanowili więc sprawdzić, jak zmieniło się zainteresowanie stronami WWW o gotowaniu wśród polskich internautów oraz które z nich cieszą się ich największym zainteresowaniem.
Zobacz również
Co czwarty internauta gotuje online
Jak wynika z danych, strony WWW związane z przepisami i poradami kulinarnymi stają się coraz bardziej atrakcyjne wśród kucharz amatorów. Na przestrzeni dwóch lat liczba internautów na portalach dla miłośników gastronomii wzrosła niemal o jedną szósta (z 23 proc. w maju 2012 do 27 proc. w maju 2014 roku).
Durszlak pełen przepisów
Okazuje się, że najpopularniejszą stroną WWW dla amatorów gotowania jest Durszlak.pl, zbiór najnowszych wpisów z blogów kulinarnych. Z zamieszczonych tam przepisów korzysta ponad 5 proc. polskich internautów (źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2014). Równie dużym powodzeniem cieszą się serwis Gotowanie.onet.pl oraz strona internetowa Smaker.pl (po 5 proc.).
Kto szuka przepisów na stronach o gotowaniu?
Analizy wykazały, że strony WWW poświęcone kulinariom odwiedza więcej kobiet niż mężczyzn. Co czwarty odwiedzający to osoba w wieku 25-34 lata oraz posiadająca wykształcenie średnie (źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2014).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.
Więcej o badaniu.