TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Sieć pełna przepisów kulinarnych

Na strony WWW z przepisami i poradami kulinarnymi zagląda blisko 6 milionów polskich internautów. W ciągu dwóch lat o niemal jedną szóstą wzrosła liczba osób, które z nich korzystają. E-kucharze najczęściej czerpią swoje inspiracje ze strony Durszlak.pl – wynika z danych firmy Gemius.
O autorze
1 min czytania 2014-08-27

Już co drugi Polak lubi gotować, a niemal jedna trzecia robi to codziennie (źródło: raport GfK Polonia „Polska na widelcu”, 2011 rok). Skąd Polacy czerpią inspiracje kulinarne? Okazuje się, że z internetu. Analitycy firmy Gemius postanowili więc sprawdzić, jak zmieniło się zainteresowanie stronami WWW o gotowaniu wśród polskich internautów oraz które z nich cieszą się ich największym zainteresowaniem.

Co czwarty internauta gotuje online

Jak wynika z danych, strony WWW związane z przepisami i poradami kulinarnymi stają się coraz bardziej atrakcyjne wśród kucharz amatorów. Na przestrzeni dwóch lat liczba internautów na portalach dla miłośników gastronomii wzrosła niemal o jedną szósta (z 23 proc. w maju 2012 do 27 proc. w maju 2014 roku).

Durszlak pełen przepisów

Okazuje się, że najpopularniejszą stroną WWW dla amatorów gotowania jest Durszlak.pl, zbiór najnowszych wpisów z blogów kulinarnych. Z zamieszczonych tam przepisów korzysta ponad 5 proc. polskich internautów (źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2014). Równie dużym powodzeniem cieszą się serwis Gotowanie.onet.pl oraz strona internetowa Smaker.pl (po 5 proc.).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kto szuka przepisów na stronach o gotowaniu?

Analizy wykazały, że strony WWW poświęcone kulinariom odwiedza więcej kobiet niż mężczyzn. Co czwarty odwiedzający to osoba w wieku 25-34 lata oraz posiadająca wykształcenie średnie (źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2014).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.
Więcej o badaniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się