Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Sieci supermarketów nie chcą sprzedawać produktów Danone. Przyczyną zawrotne podwyżki cen

Sieci supermarketów nie chcą sprzedawać produktów Danone. Przyczyną zawrotne podwyżki cen
Francuski koncern domaga się podwyżek cen swoich produktów – skutkiem jest zaskakująca reakcja supermarketów w Belgii (m.in. Delhaize i Lidl), które chcą zrezygnować ze sprzedaży popularnych produktów mlecznych.
O autorze
1 min czytania 2022-08-29

fot. Commons Wikimedia

Wiele marek mierzy się dziś z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności – zawrotne ceny za energię i surowce skutkują dziś podwyżkami cen produktów. Inflacja dotyka również branżę spożywczą – m.in. marka Danone mierzy się z trudną sytuacją na rynku.

W ostatnim czasie spółka Danone S.A. była zmuszona podnieść ceny swoich produktów, co jednak nie spotkało się z pozytywną reakcją ze strony sprzedawców detalicznych. Ci postanowili sprzeciwić się zaproponowanym przez firmę cenom i nie chcą umieszczać na swoich półkach produktów spożywczych (produkty mleczne i pochodzenia roślinnego) od tego producenta. Do takich sklepów należy m.in. Delhaize i Lidl – to z nimi na razie Danone prowadzi ponoć ostre negocjacje.

– Współpracujemy z naszymi dostawcami i partnerami detalicznymi w celu optymalizacji kosztów i jak największego zmniejszenia wpływu tych czynników na konsumentów. Jednak ostatecznie to sprzedawcy detaliczni ustalają cenę. Ponieważ nasze negocjacje cenowe z Delhaize i Lidlem wciąż trwają, nie jesteśmy w stanie kontynuować naszej współpracy tak, jak zwykle, co prowadzi do wyczerpania zapasów. Zobowiązujemy się do konstruktywnego dialogu i ścisłej współpracy z tymi detalistami w celu jak najszybszego wznowienia dostaw – powiedziała rzecznik Danone, Nathalie Guillaume.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaki jest tego skutek? Już teraz w supermarketach Delhaize klient może zobaczyć na półkach z jogurtami informację: „Drogi kliencie, Delhaize chce w każdej chwili oferować swoim klientom produkty po konkurencyjnych cenach. Ze względu na trudne negocjacje z dostawcą, kilka produktów nie jest na razie dostępnych. Przepraszamy za wszelkie niedogodności”. Podobna sytuacja ma miejsce w sklepach Lidl, gdzie w miejscu produktów Danone zobaczymy świecące pustką półki.

– W obecnej sytuacji rynkowej negocjacje cenowe są trudne – powiedziała rzecznik Lidla, Isabelle Colbrandt. Także Aldi ma problem z nowymi żądaniami cenowymi Danone.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dostawcy częściej niż zwykle negocjowali podwyżki cen w tym roku. Chociaż rozumiemy sytuację, nie mogliśmy zaakceptować żądań Danone. Inni dostawcy produktów mleczarskich nie domagali się tak wysokich podwyżek cen – powiedział rzecznik prasowy Delhaize, Roel Dekelver.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Na podwyżki cen produktów wpływa również cena paliwa. Ten problem został wyjaśniony w spocie PKN Orlen, który przypomina materiał dziennikarski. Dr Adam Czyżewski, główny ekonomista w spółce PKN Orlen, wyjaśnia w nim wpływu wojny w Ukrainie na wzrost cen paliwa.

PS 2

Czy w dzisiejszych czasach mogą powrócić bezpłatne autobusy, które będą dowozić klientów do centrów handlowych i marketów? W Polsce to rozwiązanie nie jest już stosowane, ale okazuje się, że w dobie szalejącej inflacji, niemieckie sklepy rozszerzają tę usługę.