Od 3 do 5 października Radio 357 wraz z Fundacją DKMS prowadzą zbiórkę środków na zakup bandaży dla dzieci leczonych na oddziałach hematologicznych. To wyjątkowe opatrunki – delikatne, bez kleju i ryzyka ucisku – które chronią rany i zapewniają komfort przy częstych badaniach i wkłuciach. Celem jest zebranie funduszy na 10 kilometrów bandaży, czyli 13 tys. zł, bo koszt jednego metra to 1,3 zł.
Społeczność, która zmienia życie
Akcja wpisuje się w piątą rocznicę startu zbiórki, dzięki której powstało Radio 357.
Zobacz również
– Pięć lat temu to nasi słuchacze dali nam drugie życie. Teraz chcemy przekazywać to dobro dalej. Można powiedzieć, że słuchacze Radia 357 pomaganie mają w genach – mówi Ewa Świstuniuk, prezeska zarządu Radia 357.
Wpłat można dokonywać na stronie internetowej wspieram.Radio357.pl, a każda pierwsza miesięczna wpłata od patronów to kolejne metry bandaża dla najmłodszych pacjentów.

Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
W bazie powinien być każdy
Zbiórka środków to nie jedyny cel. Organizatorzy podkreślają wagę rejestracji w bazie potencjalnych dawców szpiku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Co 40 minut ktoś w Polsce słyszy diagnozę: nowotwór krwi. Co piąty pacjent nie znajduje zgodnego dawcy. Każda kolejna osoba w bazie to szansa na życie dla kogoś, kto czeka na pomoc – mówi Agnieszka Wodzińska, wiceprezeska Fundacji DKMS.
Rejestracja jest prosta i bezpłatna – wystarczy zamówić pakiet na stronie www.dkms.pl, pobrać wymaz z policzka i odesłać formularz pocztą.
3 października – dzień dawstwa w Radiu 357
Specjalny blok audycji 3 października będzie poświęcony tematyce dawstwa szpiku. W programie znajdą się rozmowy z lekarzami, dawcami i biorcami, a także reportaże i telefony od słuchaczy. Temat będzie obecny w audycjach takich jak „Caffè Matte”, „Popołudniówka w piątek” czy wieczorne wydanie Listy Piosenek 357.
– Przez cały dzień będziemy zachęcać do wsparcia akcji, ale też wyjaśniać jak można i dlaczego warto zgłosić się do bazy dawców – podkreśla Ewa Świstuniuk.
Marketing z misją społeczną
Radio 357 to największy w Polsce projekt medialny finansowany społecznościowo, a jego siła bez wątpienia tkwi w zaangażowanej społeczności patronów. Wspólna akcja z DKMS to przykład, na to, jak ogólnokrajowe media mogą wykorzystać swoją popularność i lojalność odbiorców do wsparcia realnych, życiowych spraw.
Październik, Miesiąc Świadomości Idei Dawstwa Szpiku, to idealny moment, by przypominać, że marka budowana na wartościach i odpowiedzialności społecznej ma większy wpływ niż najlepsza kampania reklamowa.
Radio 357 po raz kolejny angażuje się w pomoc najmłodszym. W październiku 2023 roku tymczasowo zmieniło nazwę na „Radio 116 111”, co miało symbolizować wsparcie dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.