We Francji aż 70% wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsce na terenach miejskich. To niepokojąca statystyka, szczególnie że ten środek transportu wybiera coraz więcej osób – ze względu na jego ekologiczność oraz ekonomiczność. Do najczęstszych przyczyn wypadków należą m.in. zniszczona infrastruktura, źle zaprojektowane skrzyżowania czy ograniczona widoczność.
Škoda i „Tablice Bezpieczeństwa”
Škoda, jako partner Tour de France, przygotowała miejską akcję ostrzegawczą „Tablice Bezpieczeństwa” skierowaną do rowerzystów. Wspólnie z agencją DDB Paris stworzono billboardy, które ustawiono w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla cyklistów.
Na tablicach pojawiały się komunikaty ostrzegające np. przed dziurą w jezdni czy niebezpiecznym skrzyżowaniem. Przypominały one również kierowcom samochodów o konieczności ostrożnego otwierania drzwi.



Odpowiednie lokalizacje dobrano na podstawie danych publicznych – brano pod uwagę m.in. liczbę odnotowanych wypadków w danym miejscu oraz wpływ warunków drogowych na bezpieczeństwo. Finalnie plakaty pojawiły się w Bordeaux, Marsylii, Nantes, Rennes, Strasburgu i Lyonie.
Inicjatywa nie ograniczała się wyłącznie do plakatów. Promowano ją także w mediach społecznościowych marki, aby zwiększyć świadomość bezpiecznej jazdy, nie tylko w miastach.