Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Škoda ustawiła „Tablice Bezpieczeństwa”, by zapobiec wypadkom z udziałem rowerzystów

tablice bezpieczeństwa skoda
Z okazji lipcowego wyścigu Tour de France, Škoda ruszyła z akcją „Tablice Bezpieczeństwa”, w ramach której billboardy reklamowe w sześciu największych francuskich miastach przekształcono w ostrzeżenia dla rowerzystów.
O autorze
1 min czytania 2025-09-04

We Francji aż 70% wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsce na terenach miejskich. To niepokojąca statystyka, szczególnie że ten środek transportu wybiera coraz więcej osób – ze względu na jego ekologiczność oraz ekonomiczność. Do najczęstszych przyczyn wypadków należą m.in. zniszczona infrastruktura, źle zaprojektowane skrzyżowania czy ograniczona widoczność.

Škoda i „Tablice Bezpieczeństwa”

Škoda, jako partner Tour de France, przygotowała miejską akcję ostrzegawczą „Tablice Bezpieczeństwa” skierowaną do rowerzystów. Wspólnie z agencją DDB Paris stworzono billboardy, które ustawiono w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla cyklistów.

Na tablicach pojawiały się komunikaty ostrzegające np. przed dziurą w jezdni czy niebezpiecznym skrzyżowaniem. Przypominały one również kierowcom samochodów o konieczności ostrożnego otwierania drzwi.

Odpowiednie lokalizacje dobrano na podstawie danych publicznych – brano pod uwagę m.in. liczbę odnotowanych wypadków w danym miejscu oraz wpływ warunków drogowych na bezpieczeństwo. Finalnie plakaty pojawiły się w Bordeaux, Marsylii, Nantes, Rennes, Strasburgu i Lyonie.

Inicjatywa nie ograniczała się wyłącznie do plakatów. Promowano ją także w mediach społecznościowych marki, aby zwiększyć świadomość bezpiecznej jazdy, nie tylko w miastach.