Partnerami w spółce zostają Sławomir Kornicki i Łucja Gdala, współzałożyciele i managerowie domu mediowego Codemedia, tym samym kończąc pracę w branży domów mediowych, z którą związani byli od początku swoich karier.
Sławomir Kornicki i Łucja Gdala, którzy dołączają do Centraals jako partnerzy, będą zarządzać działalnością firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Sławomir Kornicki związany jest z branżą marketingową od 1998 r., zarówno po stronie agencji reklamowych jak i domów mediowych. Łucja Gdala w branży marketingowej pracuje natomiast od 2001 roku. Dla Kornickiego i Gdali zmiana ta oznacza koniec pracy w branży domów mediowych, z którą związani byli od początku swoich zawodowych karier.
Zobacz również
– Tworzymy nowatorski na rynku model, nową kategorię, wpisując się pomiędzy globalne firmy konsultingowe, integratorów IT, a także częściowo globalne domy. mediowe. Centraals będzie znacznie bliżej do konsultingu niż do mediów, firma będzie operować na styku strategii biznesowej, technologii i marketingu. Tak jak sugeruje nazwa nowej firmy, chcemy lokować się w centrum dowodzenia marketerów, oferując im unikatowe połączenie silnych kompetencji z obszaru technologii marketingowych, analityki, konsultingu, ale także częściowo mediów cyfrowych, zintegrowanych pod jednym dachem. Dodatkowo od początku chcemy koncentrować się nie tylko na rynku polskim, ale operować w całej Europie Środkowo-Wschodniej – zapowiada Sławomir Kornicki.
Jak dodaje Łucja Gdala, technologie marketingowe (martech) oferowane przez Centraals mają wspierać marketerów w zarządzaniu zasobami własnymi (owned media), tak by były one jak najlepiej skorelowane z mediami płatnymi.
– Chodzi m.in. o to, by w wielu różnych kanałach komunikacji digital przekaz był spójny i jednocześnie dostosowany do punktu cyklu zakupowego w jakim znajduje się dany konsument, czyli o poprawę tzw. Customer Experience. Realizacja takich celów jest możliwa w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne, umożliwiające inteligentne zbieranie danych, ich analizę i zarządzanie nimi. Naszym celem będzie wspomaganie marketerów w zintegrowaniu wszelkich danych o użytkowniku, tak by np. móc go rozpoznać na dowolnego typu urządzeniach i zaoferować mu jak najlepiej dostosowany do niego przekaz – wyjaśnia Łucja Gdala.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kornicki i Gdala wspólnie zakładali dom mediowy Codemedia, z którym byli związani od 2008 roku do teraz. Wcześniej pracowali przez 6 lat dla specjalizującego się w mediach interaktywnych domu mediowego Media Contacts, który połączył się ze specjalizującym się w mediach tradycyjnych domem mediowym MPG tworząc Havas Media. W Media Contacts Kornicki zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego, natomiast Gdala była Media Directorem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po stworzeniu Codemedia Kornicki przez 4 lata (2008-2012) pełnił funkcję prezesa zarządu, a w pozostałych latach funkcję Członka Zarządu lub Prezesa Rady Nadzorczej, odpowiadając przede wszystkim za rozwój grupy kapitałowej, a także ostatnio usług z segmentu data. Łucja Gdala pełniła natomiast funkcję dyrektora zarządzającego firmy. W roku 2011 Codemedia weszła na giełdę, a w kolejnych latach dokonała kilku istotnych inwestycji i przejęć, m.in. sieci afiliacyjnej TradeTracker. Po fuzji z wyspecjalizowanym w tradycyjnych mediach domem mediowym Mediasense, prezesem Codemedia został Piotr Bieńko, który pełni tę funkcję do dzisiaj.