Śmierć to nie statystyka: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rusza z kampanią skierowaną do kierowców

Śmierć to nie statystyka: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rusza z kampanią skierowaną do kierowców
„44 ofiary wypadków drogowych. Czy to dużo?” – pyta Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie w nowej kampanii skierowanej do kierowców i jednocześnie zwraca uwagę na to, że śmierć to nie statystyka. Celem akcji jest skłonienie do refleksji oraz zmiana sposobu dyskusji o bezpieczeństwie ruchu drogowego.
O autorze
1 min czytania 2021-03-04

„Poprawa bezpieczeństwa to priorytet Warszawy przy wszystkich inwestycjach drogowych. Dobra infrastruktura nie zastąpi jednak zdrowego rozsądku i odpowiedzialności za kierownicą. Dążąc do realizacji »wizji zero«, czyli sytuacji, w której nikt nie będzie ginąć w wypadkach drogowych, ruszamy z kolejną kampanią społeczną” – czytamy w informacji prasowej na temat nowej kampanii Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. 

Kampania realizowana jest pod hasłem „Śmierć to nie statystyka” i skierowana jest w pierwszej kolejności do kierowców samochodów jako do najliczniejszej grupy użytkowników pojazdów na stołecznych drogach oraz jednocześnie głównych sprawców wypadków.

Celem kampanii jest skłonienie do refleksji oraz próba zmiany sposobu dyskusji o bezpieczeństwie ruchu drogowego. Jak bowiem zauważa warszawski ZDM, wśród opinii publicznej daje się zauważyć niebezpieczny trend bagatelizowania wypadków oraz przedkładania szybkości i wygody jazdy nad bezpieczeństwo. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nie zgadzamy się, że śmierć na drodze jest nieuniknionym skutkiem ruchu drogowego w mieście. Każde takie zdarzenie to ogromna indywidualna tragedia, której nie można umniejszać. Bezpieczeństwo ruchu drogowego musi więc mieć bezwzględny priorytet nad wygodą, w tym również nad prędkością jazdy. Co prawda nie wszystkie wypadki śmiertelne spowodowane są przekroczeniami prędkości, jednak jadąc zbyt szybko zawsze stwarzamy ryzyko sprowadzenia niebezpieczeństwa na siebie oraz innych – mówią przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania prezentowana jest na kilkudziesięciu autobusach miejskich, aby jak najlepiej dotrzeć do grupy docelowej inicjatywy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Pod koniec września 2020 roku w miejscu śmiertelnego wypadku rowerzysty w Białymstoku miejscowi aktywiści umieścili rower-duch – był on swego rodzaju hołdem oddanym osobom, które straciły życie na drodze, jadąc rowerem.

PS2

„Trochę za szybko” to wciąż za szybko – przekonuje warszawski Zarząd Dróg Miejskiej w swojej ubiegłorocznej kampanii społecznej. Instytucja chciała tym samym zwrócić uwagę kierowcom na przestrzeganie ograniczeń prędkości.