Snowball Engine – pierwszy polski uniwersalny silnik gamifikacyjny

Firma any7 Sp. z o.o. wdrożyła finalną wersję autorskiego silnika gamifikacyjnego Snowball Engine. Narzędzie umożliwia prostą implementację mechanizmów gamifikacji w istniejącym już systemie informatycznym.
O autorze
1 min czytania 2012-09-13

Snowball Engine pozwala na nagradzanie wszelkiego typu aktywności użytkowników wykonywanych w serwisach internetowych, sieciach intranetowych czy aplikacjach mobilnych. Celem wprowadzenia gamifikacji jest zwiększenie zaangażowania, satysfakcji i zadowolenia użytkowników, a także pogłębienie ich lojalności względem firmy bądź marki. Mechanika i dynamika gier taka jak punkty, poziomy zaawansowania, rankingi, wirtualne dobra czy pojedynki, oddziałują na ludzkie pragnienia takie jak status, osiągnięcia, czy współzawodnictwo. Scenariusz gamifikacyjny łączy te działania w całość, budując długoterminową relację z firmą opartą na zaangażowaniu.

Silnik Snowball Engine może być wykorzystywany zarówno w działaniach B2C jak i B2B, a dzięki intuicyjnemu interfejsowi administracyjnemu – oprogramowanie pozwala w prosty sposób zarządzać procesem gamifikacji. Stały dostęp do informacji o aktywnościach użytkowników umożliwia bieżące kontrolowanie przebiegu procesu, analizowanie słabych i mocnych stron scenariusza oraz jego dalszy rozwój.

– Snowball Engine, oprócz klasycznych elementów charakterystycznych dla silników gamifikacyjnych, posiada kilka nowych, dotąd niespotykanych rozwiązań – mówi Michał Bakuliński, współzałożyciel any7 Sp. z o.o. – Jest to między innymi wprowadzenie jednostki czasu dla wykonywanych zadań, czy Snowball Connect, działający na zasadzie Open ID czy Facebook Connecta, pozwalający uwspólniać logowanie, przez co jednym scenariuszem można scalić dowolną liczbę witryn. Implementacja Snowball Engine to również nowe, unikatowe możliwości marketingowe dla firm, które szukają nowoczesnych form komunikacji angażującej użytkowników.

Każdorazowo wprowadzenie procesów gamifikacji jest poprzedzone analizą potrzeb klienta oraz zdefiniowaniem celów, którym ma ten mechanizm służyć. Inaczej projektuje się rozwiązania wspierające wewnętrzne procesy motywujące pracowników, a zupełnie inne podejście trzeba wykazać podczas opracowywania systemu aktywizującego sprzedaż produktów. Indywidualne podejście do każdego wdrożenia, zapewnia najlepsze dopasowanie gamifikacji do specyfiki branży w jakiej działa klient.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj