Głównym narzędziem kampanii jest „SoulOS – system operacyjny Dusza”, który na zlecenie Centrum Myśli Jana Pawła II przygotowała agencja komunikacji Hypermedia Isobar.
Każdy komputer potrzebuje systemu operacyjnego. Podobnie jest z człowiekiem. Nasze ciało także potrzebuje takiego systemu, bo bez niego przestaje istnieć. W naszym przypadku jest nim Dusza. Z przeprowadzonych przez CBOS w lutym 2013 roku badań wynika, że ok. 74% Polaków wierzy w istnienie ludzkiej duszy. Wyniki badania stały się inspiracją do przygotowania unikalnego projektu upamiętniającego ósmą rocznicę śmierci Jana Pawła II.
Zobacz również
“SoulOS – system operacyjny Dusza” to interaktywny projekt nawiązujący do nauk polskiego papieża oraz duchowości. Po wejściu na stronę www.soulos.pl użytkownicy otrzymują dostęp do trójwymiarowego systemu operacyjnego, po którym mogą poruszać się niczym w grze komputerowej, swobodnie korzystając z jego funkcji. Dodatkowo, ze strony można pobrać specjalne wtyczki do najpopularniejszych przeglądarek, które do każdej odwiedzanej przez użytkowników strony dopasują odpowiedni cytat z nauczania Jana Pawła II.
– W ten nowatorski sposób, poprzez angażujące doświadczenie interaktywne, chcemy zachęcić ludzi do uświadomienia sobie coraz większego wpływu Internetu na nasze życie. Internet, jako nowoczesne narzędzie komunikacji, może posłużyć polepszaniu relacji między ludźmi oraz pogłębianiu wiedzy o świecie – mówi Norbert Szczepański, dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II.
Projekt jest częścią ogólnopolskiej kampanii społecznej promującej obchody z okazji ósmej rocznicy śmierci Jana Pawła II. Jak tłumaczą autorzy kampanii, jej główną ideą jest wsparcie społeczeństwa w odnalezieniu właściwej perspektywy duchowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcja jest promowana w kinach, radiu, na billboardach, w systemie informacyjnym metra oraz online. W kreacjach wykorzystano różnego rodzaju komunikaty błędu, kojarzące się z zawieszeniem systemu operacyjnego w komputerach – zawieszenie systemu wartości. Odpowiedzią na nie ma być właśnie SoulOS:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Stworzenie świeżego języka komunikacji tradycyjnych wartości to trudne zadanie. Na szczęście w naszej pracy to, co wydaje się przeszkodą, najczęściej okazuje się rozwiązaniem – to właśnie z napięcia pomiędzy tradycją i nowoczesnością, pomiędzy duchem i technologią powstało SoulOS – mówią Krzysztof Jagieło i Jan Cieślar, team kreatywny odpowiedzialny za kampanię.
Autorzy planują przeniesienie aplikacji do urządzeń mobilnych. Baza dopasowanych kontekstowo nauk Papieża stale się powiększa. Głównym celem jest przeniesienie do aplikacji jak największej części z ponad 10.000 stron, które pozostawił po sobie Jan Paweł II w formie książek, homilii i wywiadów.
– Mamy nadzieję, że dzięki SoulOS ludzie na nowo odkryją w Janie Pawle II człowieka takiego jak my, który stawał wobec współczesnych problemów i pozostawił po sobie wiele podpowiedzi, jak mądrze poruszać się po tym nowym świecie – podsumowuje Maciej Nowicki, managing creative director w Hypermedia Isobar.
Kampania promująca SoulOS obejmuje zarówno działania online, jak i offline. Za pomysł oraz produkcję oprogramowania odpowiedzialna jest agencja komunikacji Hypermedia Isobar. Kampania potrwa do 2 kwietnia, kiedy to w 8 rocznicę na placu Piłsudskiego w Warszawie o godz. 20.30 rozpocznie się uroczyste czuwanie.