Jury konkursu zwróciło uwagę na to, że zmiana identyfikacji wizualnej Politechniki Warszawskiej to bardzo odważna, całkowita zmiana wizerunkowa instytucji. „Geometryczne inicjały PW przywołują skojarzenia z szablonami kreślarskimi, a techniczny charakter uczelni podkreśla autorski font Radikal WUT. Dodatkowe punkty za estetyczną odwagę dla władz Politechniki!” – czytamy na profilu Dobrego Wzoru na Facebooku.
Więcej o całym systemie identyfikacji można przeczytać i zobaczyć w portalu branżowym Behance.
Zobacz również
Nagroda Dobry Wzór dla Politechniki Warszawskiej, od lewej: Urszula Deblessem, Kierownik Biura ds. Promocji i Informacji PW oraz Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt, które jest autorem projektu
To dla nas ogromne wyróżnienie i docenienie zarówno samego projektu Podpunktu, jak i pracy związanej z wdrażaniem identyfikacji w Politechnice. Cała identyfikacja wizualna PW bazuje na spójnym języku wizualnym, obejmującym zarówno nowe logo, symbol graficzny oraz znak uroczysty, odwołujący się do tradycyjnego godła.
– Kiedy zaczęłyśmy się mierzyć z tym zadaniem, bardzo szybko stało się dla nas jasne, że powinnyśmy oprzeć nowy znak Politechniki Warszawskiej na silnej, wyrazistej typografii – tłumaczy Emilia Bojańczyk ze studia graficznego Podpunkt, autorka projektu. – Wiedzieliśmy, że nie możemy wprowadzić jednego logotypu, który przekreśli wszystko, co było do tej pory. Uchwycenie istoty Politechniki w jakimś jednym symbolu graficznym, który pasowałby do wszystkich wydziałów, jednostek, byłoby bardzo trudnym zadaniem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dzięki oparciu systemu komunikacji wizualnej na silnym znaku, spójnej i unikalnej typografii oraz gamie kolorystycznej, a także jednorodnej rodzinie znaków wydziałowych, identyfikacja wizualna PW jest jednorodna, wyrazista oraz pozwala wyróżnić się na tle innych uczelni i szkół wyższych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dobry Wzór jest konkursem na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. W finale tegorocznej, 24. edycji konkursu, znalazło się 114 produktów i usług. Od 27 października do 3 grudnia 2017 r. Instytut Wzornictwa Przemysłowego zaprasza na wystawę pokonkursową.