fot. Spotify
Spotify chwali się, że w najnowszej funkcji wykorzystano innowacyjną technologię generowania głosu przez OpenAI. Wszystko po to, by zachować styl oryginalnego nagrania i nie odbierać użytkownikom autentycznych wrażeń słuchowych. Przykładowo, odcinek podcastu nagrany przez twórcę w języku angielskim, Spotify będzie tłumaczyć na inny język, ale zachowując głos autora. Wśród dostępnych języków, firma podała język niemiecki, francuski czy hiszpański.
Zobacz również
– Dopasowując się do głosu twórcy, Voice Translation daje słuchaczom na całym świecie możliwość odkrywania nowych podcastów i inspirowania się nimi w sposób bardziej autentyczny niż kiedykolwiek wcześniej. Wierzymy, że przemyślane podejście do sztucznej inteligencji może pomóc w budowaniu głębszych więzi między słuchaczami a twórcami, co jest kluczowym elementem misji Spotify polegającej na uwalnianiu potencjału ludzkiej kreatywności – mówi Ziad Sultan, wiceprezes ds. personalizacji.
Na platformie pojawią się wybrane przetłumaczone odcinki pilotażowe. Testowe nagrania mają być dostępne na całym świecie, zarówno dla użytkowników kont Premium, jak i Free. Wśród próbnych podcastów znajdziemy:
-
Podcast Lexa Fridmana – „Wywiad z Yuvalem Noahem Hararim”,
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
-
Fotel Expert – „Kristen Bell, dzięki łasce Bożej, powraca”,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Dziennik dyrektora generalnego ze Stevenem Bartlettem – „Wywiad z dr Mindy Pelz”.
Odcinki znajdują się m.in. w specjalnym „Centrum tłumaczeń głosowych”, które regularnie będzie aktualizowane o nowe nagrania.
PS TikTok Music, czyli nowa platforma od TikToka. Ma być konkurencją dla Spotify i Apple Music
TikTok Music to nowa płatna platforma oferująca usługę streamingu muzyki, która działa podobnie do innych dostępnych aplikacji na rynku. Na ten moment usługa jest dostępna wyłącznie w Brazylii oraz Indonezji.
PS2 Wsparcie zdrowia psychicznego młodych ludzi głównym celem projektu UNICEF i Spotify
Pomoc młodym i wspieranie ich potrzeb w zakresie zdrowia psychicznego – to cel współpracy UNICEF i Spotify. Partnerstwo ma za zadanie łączyć możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców dzięki platformie streamingowej oraz wiedzę ekspercką światowej organizacji działającej na rzecz dzieci.