Sprite stworzył automat z napojami reagujący na irytujące sytuacje w otoczeniu

Sprite stworzył automat z napojami reagujący na irytujące sytuacje w otoczeniu
Na londyńskim dworcu King’s Cross pojawiła się maszyna z napojami Sprite. Nie można w niej jednak dokonać zakupu w standardowy sposób. Automat wykorzystuje rzeczywiste dane z otoczenia i wydaje Sprite tylko wtedy, gdy w pobliżu robi się „nerwowo”.
O autorze
1 min czytania 2023-07-17

fot. Campaign Live

Automat został umieszczony na King’s Cross, czyli jednej z najbardziej zatłoczonych stacji w Londynie. Maszyna rozpoznaje różnego rodzaju sytuacja, które identyfikuje jako irytujące i tylko wtedy wydaje napoje. Automat wyposażony jest w ekran cyfrowy, na którym na bieżąco można obserwować poziom „ciepła”, czyli np. poziomu głośności czy zdarzeń mających miejsce na dworcu (opóźnień, odwołań pociągów itp.).

Akcja wiąże się z globalną komunikacją marki, której hasło brzmi: „Heat Happens, Stay Cool”. Ponadto jest odpowiedzią na badania przeprowadzone przez markę Sprite, z których wynika, że Brytyjczycy denerwują się średnio 12 razy dziennie, a przedstawiciele pokolenia Z aż 18 razy dziennie. 

– Wszystko, od opóźnień i odwołań pociągów, krzyczących dzieci, a nawet ludzi odtwarzających muzykę bez słuchawek, może spowodować, że maszyna rozpozna, że ludzie potrzebują pomocy, aby zachować spokój – mówi Kiran Ranmal, europejski kierownik ds. marketingu kreatywnego w The Coca-Cola Company.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uruchomienie automatu miało także na celu zwiększenie zainteresowania marką Sprite przez pokolenie Z, dlatego wykorzystano element humorystyczny połączony z technologią. Kampania wystartowała eksperymentalnie w Londynie, ale ma zostać rozszerzona na całą Europę.

PS Sprite rezygnuje z zielonych butelek

W 2022 roku, po 60 latach, Sprite zmienił swoją zieloną butelkę, która była znakiem rozpoznawczym marki. Powód? Produkt miał być bardziej przyjazny dla środowiska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Sprite rusza z globalną kampanią „Heat Happens” i prezentuje swoje odświeżone logo

Kampania „Heat Happens” wystartowała w 2022 roku. Sprite zwraca w niej uwagę na to, że upały są nieuniknione, a jako najlepszy sposób na schłodzenie rekomenduje butelkę napoju gazowanego. Kampania koncernu Coca-Cola pojawiła się na 200 rynkach, prezentując nowe opakowania i logo marki Sprite. Marka kontynuuje akcję i organizuje w ramach niej kolejne aktywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się