TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Starbucks podsumowuje 2021 rok i planuje kolejne wyzwania

Ostatnie dwa lata były dla branży gastronomicznej okresem wyzwań. Jednak pomimo niesprzyjających warunków Starbucks realizuje założone wcześniej cele rozwoju marki. W mijającym roku sieć kawiarni świętowała 50-lecie swojego istnienia, otworzyła 2 nowe kawiarnie i rozwinęła kanał delivery.
O autorze
4 min czytania 2021-12-22

– W Starbucks nie boimy się wyzwań ani trudnych warunków. Wypracowaliśmy rozwiązania pozwalające na funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Już na początku pandemii dostosowaliśmy nasze procesy i zasady operacyjne do zaistniałej sytuacji, dzięki czemu dużo łatwiej przeszliśmy przez rok 2021. W czasie lockdownów nie tylko utrzymaliśmy sympatię naszych stałych Gości, ale także zagościliśmy w sercach wielu nowych osób, dzięki systematycznemu rozwijaniu kanału delivery i poszerzeniu współpracy z agregatorami o Pyszne.pl i Uber Eats – opowiada Vedran Modrić, dyrektor operacyjny Starbucks Polska.

Dostarczanie ulubionych produktów pod same drzwi niejednokrotnie doceniali Goście kawiarni, szukający choć odrobiny normalności w tych niecodziennych czasach. Specjalnie dla nich marka wprowadziła także wiele nowości w swoim menu.

W wakacje, po raz pierwszy po dłuższej przerwie, Starbucks otworzył nową kawiarnię w Gdańsku przy ul. Rajskiej, a następną w listopadzie w Łodzi, naprzeciwko stacji dworca nazywanej przez mieszkańców miasta Stajnią Jednorożców. Cieszą się one sporym zainteresowaniem.

– To wspaniale móc znowu spotykać się z naszymi Gośćmi i widzieć jak wspólnie spędzają czas, dzielą się swoimi emocjami. Czuć, że znów jesteśmy wszyscy razem w naszej ulubionej kawiarni. Wspólne wyjście poza dom, spotkania z przyjaciółmi, kawa, która łączy – to taki oddech radości w tych trudnych czasach. Częścią filozofii marki jest koncepcja trzeciego miejsca między pracą a domem, stworzenie przestrzeni zarówno do rozmów i spotkań, jak i odpoczynku od wielkomiejskiego zgiełku – i wiemy, że dla wielu naszych fanów jest to właśnie ich ulubiony punkt. Szczególnie teraz, po długim okresie braku możliwości korzystania z miejsc publicznych, wszyscy szukamy  okazji do spotkań i budowania relacji. Mamy dużo większą ochotę wyjść z przyjaciółmi „na zewnątrz” – mówi Katarzyna Pijanowska, brand manager Starbucks.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku marka świętowała swoje 50 urodziny

– To dla nas duże wydarzenie i okazja do spojrzenia wstecz, na to czego już dokonaliśmy, przede wszystkim w ramach odpowiedzialności społecznej i misji łączenia ze sobą ludzi. Ciepłą atmosferę panującą w naszych kawiarniach tworzą przede wszystkim pracownicy, których nazywamy Partnerami. W wielu lokalizacjach utrzymaliśmy stały zespół przez okres pandemii, mimo że działały one w ograniczonym trybie lub były całkiem zamknięte. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym Partnerom za ich zaangażowanie w tych warunkach – mówi Vedran Modrić.

Markę ogromnie cieszy też wyraźny wzrost sprzedaży po okresie zimowego lockdownu, ale było to niemałe wyzwanie dla pracowników w kawiarniach, którzy każdego dnia dawali i dają z siebie wszystko.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rok 2021 – najważniejsze wydarzenia

Z okazji okrągłej, 50-tej, rocznicy, Starbucks przygotował dla swoich miłośników specjalną kolekcję butelek i kubków wielokrotnego użytku, nawiązujących do historii i wartości marki.  Zorganizowany został też specjalny Coffee Tasting, gospodarzem którego był Duncan Moir, Prezydent Starbucks EMEA. W spotkaniu wzięli udział pracownicy aż z 43 rynków – w tym także z Polski. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Pięćdziesiąta rocznica Starbucks to dla naszych Partnerów niezapomniane wydarzenie. Naszą misją od wielu lat jest inspirować i rozwijać ludzi. Dlatego zależało nam, żeby spotkać się w gronie Partnerów Starbucks z różnych zakątków Europy i Świata, aby wspólnie upamiętnić ten niezwykły czas i spędzić go tak, jak lubimy najbardziej, czyli razem przy kubku kawy. Minione lata upłynęły nam w duchu troski o ludzi, planetę oraz pasji do kawy, czyli wartości przyświecających nam od początku. Teraz mamy doskonałą okazję do refleksji, spojrzenia w przyszłość i zastanowienia się, co jeszcze chcemy osiągnąć – mówi Vedran Modrić.

Od 2020 roku marka współpracuje ze startupem EcoBean i wspólnie pracuje nad możliwościami jakie daje przetwarzanie fusów.

– Wspieramy ich testy nad ponownym wykorzystaniem kawowych odpadów, przekazując fusy zbierane w warszawskich kawiarniach.. Choć sami już wcześniej poszukiwaliśmy sposobu na ponowne wykorzystanie tego odpadu. W ubiegłym roku wyszliśmy do naszych Gości z inicjatywą pod hasłem „Zabierz fusy do domu”, zachęcając  ich do zabierania poporcjowanych fusów ze sobą i ponownego ich wykorzystania jako ekologiczny środek do czyszczenia domu, czy kawowy peeling  – opowiada Katarzyna Pijanowska.

Akcja, której celem jest ponowne wykorzystanie surowca, cieszy się w Polsce dużą popularnością, szczególnie wśród osób żyjących zgodnie z ideą zero waste.  Poprzedniej zimy marka odpowiedziała także na prośbę Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie i jako jedna z lokalnych kawiarni przekazała swoje fusy po kawie do posypywania wybranych alejek w parkach, jako alternatywa dla piachu i soli drogowej.  

Od 2020 specjalną ofertę Starbucks można znaleźć w aplikacji „To Good To Go”, która w prosty sposób łączy  użytkowników z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy. W wielu z nich na koniec dnia zostaje niesprzedana żywność, która choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby zostać wyrzucona. Aplikacja zyskała sobie  sporą popularność. Dzięki tej współpracy marce udało się uratować w tym roku przed wyrzuceniem ponad 340 tysięcy produktów. 

– Od lat wspieramy aktywności realizujące cele zrównoważonego rozwoju. Wszystkie tego typu podsumowania przypominają nam, że małymi krokami, wspólnie z naszymi Gośćmi możemy zmieniać rzeczywistość dookoła nas – mówi Katarzyna Pijanowska.

Cele na 2022 rok

– W 2022 roku chcemy spotykać się z naszymi Gośćmi, być razem z nimi w ich ulubionej kawiarni Starbucks – a więc z całą pewnością będziemy pracować nad otwarciami kolejnych lokalizacji, w których będzie można porozmawiać przy aromatycznej kawie. Zależy nam również na tym, aby rozwijać koncepcję trzeciego miejsca między pracą a domem, tworzyć przestrzenie do rozmów i spotkań, a także odpoczynku. Widzimy, że pandemia bardzo osłabiła relacje międzyludzkie. Dla Starbucks były one zawsze niezwykle istotne, ale w tym szczególnym czasie dostrzegamy, że potrzeba dbania o nie staje się jeszcze większym wyzwaniem i priorytetem  – mówi Vedran Modrić.

Marka planuje kontynuację i rozwój działań z zakresu odpowiedzialności społecznej, szczególnie w zakresie ekologii oraz zrównoważonego rozwoju.

– Chcemy coraz bardziej angażować się w życie lokalnych społeczności, dawać naszym Gościom poczucie, że są u siebie, a marka podziela ich wartości – dodaje Katarzyna Pijanowska.