Oficjalna inauguracja kampanii rozpocznie się 14 września 2018 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Boguszycach. To właśnie tam Ambasador kampanii, Kazimierz Mazur, poprowadzi z przedszkolakami zajęcia na temat mycia rąk.
– Higiena wśród dzieci to poważny problem. Sami dorośli często nie wiedzą, jak poprawnie myć ręce, więc nie przekazują tej wiedzy maluchom. Większość z nich poświęca zaledwie kilka sekund na mycie rąk, a później ich nie wyciera. A przecież na wilgotnych rękach rozwija się jeszcze więcej bakterii! Jestem tatą i wiem, że dbałość o higienę trzeba rozwijać już od najmłodszych lat. Dobrze umyte dłonie to przecież ochrona przed wieloma chorobami. Cieszę się, że mogę wesprzeć właśnie tę kampanię – mówi Kazimierz Mazur.
Zobacz również
Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową Akademia Czystości (www.akademiaczystosci.pl), na której nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym znajdą Niezbędnik Mistrza, a w nim zbiór materiałów, które będą przydatne w prowadzeniu zajęć dla dzieci na temat mycia rąk. W Niezbędniku znajdują się między innymi prezentacja multimedialna, w której postaci kampanii tłumaczą, dlaczego mycie rąk jest ważne oraz tablica z obrazkową instrukcją mycia rąk, którą można wydrukować i powiesić w łazience.
W ramach kampanii Higma Service ogłosiła także konkurs dla przedszkoli z całej Polski. Zadanie polega na przeprowadzeniu ciekawych zajęć na temat mycia rąk.
– Chcemy w ten sposób zachęcić jak najwięcej przedszkoli do włączenia się do akcji. Przedszkola mogą korzystać z materiałów zamieszczonych w Niezbędniku Mistrza, a następie przeprowadzić na ich podstawie zajęcia. Liczy się kreatywność i jak największe zaangażowanie dzieci. Przedszkola, które przeprowadzą zajęcia, wysyłają nam krótki opis i relację za pomocą formularza na stronie internetowej kampanii. Zwycięskie przedszkole odwiedzi Kazimierz Mazur, a dodatkowo może wygrać bony na zakup środków higienicznych i dozowników – mówi Aleksandra Węglarz, koordynatorka kampanii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zgłoszenia do konkursu są przyjmowane do 19 czerwca 2019 roku. Szczegóły dostępne na stronie kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Informacje o kampanii będą stale aktualizowane na stronie kampanii: www.akademiaczystosci.pl oraz na profilach organizatora: www.higma-service.pl, www.facebook.pl/HigmaService, www.youtube.com/HigmaService.
Patronatem honorowym kampanię objęli: Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Epidemiologicznych oraz Fundacja Lubimy Działać, a medialnym TVP2 i portal Kampanie Społeczne.