Rusza globalna inicjatywa Run For The Oceans, która powraca, aby motywować ludzi na całym świecie do walki z zanieczyszczeniem plastikiem. W wideo promującym akcje symbolicznie znika Warszawska Syrenka, aby lokalnie uświadomić ludziom, że plastik to nie miejska legenda. Za każdy zarejestrowany kilometr w aplikacji adidas Running w okresie 28 maja–8 czerwca, adidas i organizacja Parley oczyszczą równowartość 10 plastikowych butelek z plaż.
Wyobraź sobie świat bez oceanów albo Warszawę, w której zamiast pomnika Syrenki, która według legendy zadeklarowała nas chronić, na postumencie mamy plastikową butelkę. Jeśli sami się nie uratujemy, to nie uratuje nas nikt. Syrenka znika z postumentu w wideo przygotowanym przez markę adidas symbolicznie, pokazując nam, że zanieczyszczenie plastikiem to nie miejska legenda. To poważny problem i jeśli w miarę szybko się nie ockniemy, to w 2050 roku obudzimy się w świecie, w którym zamiast ryb w oceanach będzie tylko plastik. I tu wkracza adidas, mówiąc: Nie stój bezczynnie! Biegaj!
Każdego roku produkuje się około 350 milionów ton nowego plastiku, który z czasem rozpada się na mikrocząsteczki – jeśli nie zostaną przechwycone, trafiają do mórz i oceanów. W efekcie, rocznie zanieczyszczamy je 8 milionami ton plastikowych odpadów. Plastik niszczy piękno tego ekosystemu i przede wszystkim jest śmiertelnym zagrożeniem. I to nie tylko gatunki morskie cierpią z powodu plastiku, który im fundujemy. Żrący plastik, taki jak polistyren (styropian), wytwarza niebezpieczne toksyny, gdy w wodzie rozkłada się na mniejsze cząsteczki. Rezultatem tego jest alarmująca obecność rtęci i innych zanieczyszczeń w zjadanych przez nas rybach i owocach morza. Nowe badania wskazują także na związek zanieczyszczenia plastikiem oceanów ze zmianami klimatycznymi. Plastik to nie miejska legenda, to realny problem, z którym musimy walczyć już dziś i to globalnie.
Zobacz również
Od 2017 roku adidas i Parley wspólnie organizują Run For The Oceans – ogólnoświatową akcję, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń płynących z zanieczyszczenia plastikiem oraz zachęcenie do podjęcia wspólnych kroków, by temu zapobiegać. Tym samym marka pomaga w wyeliminowaniu plastikowych odpadów, jednocząc ludzi na całym świecie. Dotychczas, w Run For The Oceans wzięło udział ponad 3 miliony osób, przebiegając 25,5 miliona kilometrów oraz zbierając 2,5 miliona dolarów, które pomogły Parley rozwinąć swoje inicjatywy i programy edukacyjne. W 2019 roku udział w nich wzięły 92 szkoły, które stanowią obecnie centra edukacyjne, jak również punkty zbierania odpadów w lokalnych społecznościach. W programie uczestniczyło już ponad 70 000 rodzin i dzieci.
To jednak dopiero początek globalnej inicjatywy. Jak ogłoszono w marcu tego roku, nowa strategia marki „Own the Game” skupia się w dużej mierze na rozwoju aktywności adidas w zakresie zrównoważonego rozwoju, a Run For The Oceans odgrywa w niej znaczącą rolę. Do 2025 roku w biegu ma wziąć udział łącznie 40 milionów ludzi z całego świata.
Połączmy nasze siły i weźmy udział w Run For The Oceans. Wystarczy pobrać darmową aplikację adidas Running i dołączyć się do akcji już teraz. Liczy się każdy kilometr przebiegnięty i zarejestrowany w aplikacji w okresie 28 maja–8 czerwca.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami i partnerami mediowymi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing