Storytel wykorzystało AI do wygenerowania grafik z wizerunkiem autorów polskich lektur, ale… we współczesnym wydaniu

Storytel wykorzystało AI do wygenerowania grafik z wizerunkiem autorów polskich lektur, ale… we współczesnym wydaniu
Platforma z audiobookami chciała przywitać rok szkolny na wesoło. W związku z tym, przy wykorzystaniu AI, powstały grafiki przedstawiające kilku polskich pisarzy w taki sposób, jakby mogli wyglądać w 2023 roku.
O autorze
2 min czytania 2023-09-05

fot. Facebook

W poniedziałek, 4 września br., oficjalnie rozpoczął się rok szkolny, a to oznacza, że uczniowie w lepszych i gorszych nastrojach wracają do swoich klas, gotowi na nową porcję wiedzy i wyzwań. Jednakże, jak to zwykle bywa, wraz z początkiem nauki pojawia się także konieczność przeczytania obowiązkowych lektur. To właśnie w tym kontekście znana platforma audiobookowa Storytel postanowiła podjąć ciekawą inicjatywę, wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji.

Aby zachęcić młodzież do czytania, Storytel zwrócił się do AI, prosząc o wygenerowanie grafik przedstawiających autorów polskich dzieł literackich. Nie były to jednak zwykłe portrety z dawnych czasów. Warunek był jeden: postaci miały wyglądać tak, jakby żyły współcześnie.

W efekcie tego eksperymentu powstały nowoczesne wizerunki takich klasyków, jak Adam Mickiewicz, Maria Konopnicka, Cyprian Kamil Norwid, Bolesław Prus czy Juliusz Słowacki. Każdy z tych wybitnych twórców literatury polskiej charakteryzuje się czymś wyjątkowym i niepowtarzalnym. Możemy zobaczyć ich w takim wydaniu, jakby przenieśli się w czasie do współczesności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przykładowo, Adam Mickiewicz został przedstawiony na grafice w nieco romantycznym klimacie. Widzimy go z rozwianymi dłuższymi włosami, ubranego w modną, białą koszulę, spędzającego czas w parku, gdzie być może poszukuje inspiracji do swoich dzieł. Maria Konopnicka z kolei, została wygenerowana jako aktywistka, trzymająca megafon w ręku, bywalczyni demonstracji. To odzwierciedla jej zaangażowanie społeczne oraz idee i wartości przekazywane w dziełach.

fot. Facebook

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Tym optymistycznym akcentem wchodzimy w nowy rok szkolny i przypominamy, że w naszej aplikacji znajdziecie wiele lektur, w tym oczywiście wspomnianych w poście twórców! – pisze Storytel. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Inicjatywa Storytel pokazała, że sztuczna inteligencja może być użyteczna nie tylko w dziedzinach naukowych czy technicznych, ale także w dziedzinach kultury i sztuki. Generowanie grafik, które oddają ducha i charakter autorów literatury to ciekawe podejście, które może skutecznie zachęcić młodych ludzi do sięgnięcia po klasyczne lektury.

PS Podlasie wie, jak mówić o bezpieczeństwie na drogach. Kampania „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”

„Broń bobrze bez kasku”, m.in. takie hasła pojawiają się na grafikach promujących najnowszą akcję. Województwo podlaskie prowadzi kampanię, która ma zwracać uwagę na bezpieczeństwo rowerzystów na drogach. Kreacja zbiera pochwały w mediach społecznościowych.

PS2 Chłopi 2050 – znani aktorzy biją na alarm w nowym słuchowisku Storytel z katastrofą klimatyczną w tle

„Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” to tytuł jednego ze słuchowisk Storytel, w którym występują m.in. Marcin Dorociński, Magdalena Popławska czy Zofia Zborowska Bazując na raporcie WWF, w projekcie został nakreślony realistyczny obraz naszej przyszłości.