„Strong Are The Women”: Johnnie Walker zwraca uwagę na siłę kobiet i ich osiągnięcia

„Strong Are The Women”: Johnnie Walker zwraca uwagę na siłę kobiet i ich osiągnięcia
„Strong Are The Women” to kampania marki whisky Johnnie Walker, która ma zwrócić uwagę odbiorców na potencjał kobiet. Na co dzień często pomijany i umniejszany, w rzeczywistości jest motorem napędowym wyjątkowych działań. W klipie, którego scenariusz wykorzystuje m.in. wiele seksistowskich stwierdzeń, wystąpiła brazylijska aktorka Alice Braga.
O autorze
1 min czytania 2024-12-19

„Strong Are The Women”, czyli akcja marki Johnnie Walker, to głęboki ukłon w stronę kobiet i ich siły. „Prawdopodobnie słyszeliście, że whisky jest zbyt mocna dla kobiet. Ale czekajcie, chcecie pogadać o sile?” – na początku niespełna 2-minutowego spotu pyta Alice Braga („Miasto Boga”, „Jestem legendą”).

Kampania Johnnniego Walkera udowadnia, że miliony kobiet na świecie na co dzień zmagają się z nierównościami społecznymi, seksizmem i innymi przeszkodami wynikającymi wyłącznie z ich płci. Aby je wszystkie pokonać, potrzeba siły.

Oczekiwania, stereotypy i umniejszanie, to dla wielu kobiet rzeczywistość, w której (często wbrew własnej woli) tkwią przez całe życie. Postać uosabiana przez Alice Bragę przekonuje, że nie musi tak być. Reklama „Strong Are The Women” nawiązuje do kultowego spotu marki pt. „The Man Who Walked Around The World” i hasła „Keep walking” (pol. Idź dalej).

– Kampania docenia siłę emocjonalną i odporność każdej kobiety, która na co dzień stawia czoła przeszkodom i je pokonuje, a także odważnie kwestionuje przestarzałe stereotypy. A kiedy ktoś powie, że whisky jest za mocna dla kobiet, odpowiemy im: to kobiety są silne – tłumaczy Andrea Rubim, szefowa marketingu marki Johnnie Walker.

Za realizację kampanii „Strong Are The Women” odpowiada agencja AlmapBBDO.

Zdjęcia: YouTube

PS The 007: w Londynie powstał pop-up bar inspirowany przygodami Jamesa Bonda

PS2 Kreatywność sprzedaje: YES – „Jestem Kobietą”