Akcja „Sugar Doggies” zachęca do adopcji dorosłych psów ze schronisk w Peru. Inicjatywa została zainspirowana pojęciem „sugar mammy/daddy”, który jednak twórcy zamienili na humorystyczne „sugar doggies”. W klipie stworzonym na potrzeby kampanii widzimy dorosłe psy wypoczywające w luksusowych wnętrzach.
Zobacz również
Do akcji przyłączyły się 22 marki z rozmaitych branż, m.in. Crocs, Hush Puppies i Asics. Wszystko dlatego, że po adopcji psiaka objętego programem „Sugar Doggies” nowy opiekun otrzymuje specjalną kartę rabatową na produkty i usługi właśnie tych brandów. Efekt? Win-win: psiaki zyskują kochający dom i bezpieczeństwo zamiast schroniskowego kojca, a miłośnicy czworonogów nowego towarzysza i szansę na zniżki podczas zakupów.
„Oblicza weterynarii”: kampania Brit o zdrowiu psychicznym, w której głos oddano lekarzom zwierząt
– Psy powyżej 2. roku życia rzadko są adoptowane. Preferowane są szczenięta i psy małych ras. Zapomina się o dorosłych psach, zwłaszcza seniorach, którzy ukończyli 6. rok życia. Dzięki „Sugar Doggies” staramy się zapewnić tym psom widoczność i zaoferować im prawdziwą szansę na szczęście w rodzinie. Możemy uleczyć ich rany, ale tylko rodzina może dopełnić ich szczęście – tłumaczy Anais Anaya, dyrektor Voz Animal.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja powstała jako efekt współpracy Voz Animal, agencji Potro Lima i Lungo.
[AKTUALIZACJA 14.05.2025 r.]
Efekty kampanii „Sugar Doggies” obejmują m.in.:
- +425% wzrost liczby próśb o adopcję dorosłych psów w ciągu pierwszych kilku tygodni o 425%,
- pozyskanie mediów o łącznej wartości 298 000 USD, bez płatnej reklamy
- 22 marki zaangażowane w akcję, w tym m.in. hotele, restauracje oraz brandy kosmetyczne, zdrowotne, modowe i wellness,
- natychmiastową replikację pomysłu w Ekwadorze i Argentynie.
Najważniejszym elementem kampanii było sprawienie, że odbiorcy reagowali na działania dzięki zastąpieniu tradycyjnego dla podobnych akcji, wyciskającego łzy języka, komunikatami nowoczesnymi, autentycznymi i zabawnymi. „Sugar Doggies” nie tylko uczyniło dorosłe psy gwiazdami, ale także zdefiniowało na nowo sposób podejścia do spraw społecznych za pomocą strategii, rzemiosła i inteligencji emocjonalnej.
Zdjęcia: YouTube
PS OdKulis: „Niewidzialne psy”, czyli akcja Schroniska Na Paluchu, dzięki której czarne czworonogi wychodzą z cienia
W najnowszym odcinku cyklu #OdKulis pokazujemy akcję „Niewidzialne psy” zorganizowaną przez Schronisko na Paluchu i agencję Saatchi & Saatchi. Cel działań? Częstsze adopcje czarnych psiaków, które tak samo, jak inne czekają na wymarzony dom.
PS2 Adopcja psich seniorów – dlaczego starsze psy zasługują na naszą miłość i troskę
Październik zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim coraz chłodniejsze dni i noce. To idealny czas, aby porozmawiać o adopcji psich seniorów, o których niestety często zapominamy.