#1 Nowe logo Warner Bros.
W połowie stycznia br. studio filmowe Warner Bros. postanowiło zmienić swoje obecne logo. Zaprezentowana nowa wersja logotypu bazuje dalej na projekcie z lat 20., jednak zostało ono spłaszczone, postawiono na flat design, a także nabrało jednolitych kolorów, niebieskiego i białego.
Zobacz również
#2 Morsowanie i RTM’y marek
Na początku roku social media zalały zdjęcia i relacje osób, które kontynuują lub dopiero rozpoczynają przygodę z morsowaniem. Nie trzeba było długo czekać na reakcje marek, które postanowiły odnieść się do nowego trendu.
#3 Netflix i promocja serialu „Lupin”
W styczniu br. na platformie Netflix swoją premierę miał serial o nazwie „Lupin” z Omar Sy w roli głównej. W ramach promocji produkcji aktor pojawił się w paryskim metrze i całkowicie incognito postanowił sam rozklejać plakaty reklamowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 IKEA i atrapy PS5 i Xbox Series X
Konsole PS5 i Xbox Series X są za duże na Wasze obecne meble? IKEA przychodzi z pomocą – na początku roku w niektórych swoich sklepach marka umieściła atrapy najnowszej generacji sprzętów gamingowych, aby pomóc klientom w wybraniu odpowiedniej szafki, która je pomieści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Champs-Élysées jako miejski ogród
Władze Paryża ogłosiły niedawno, że już wkrótce największa ulica miasta – czyli Champs-Élysées – zostanie przekształcona w pełen roślinności, miejski ogród.
#6 Burger King i nowe logo
Marka Burger King w styczniu rozpoczęła rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.
#7 „Niedoskonałe” buraki na Ryneczku Lidla
W styczniu br. marka Lidl wykupiła część „niedoskonałych” buraków, o których informowały media na początku roku. W ten sposób rolnik ograniczył straty finansowe, a sieć zrealizowała kolejne działanie w duchu zero waste.
#8 Rządowa kampania #SzczepimySię
Kancelaria Premiera zaprezentowała niedawno nowy spot stworzony w ramach rządowej kampanii #SzczepimySię, w którym wystąpił Cezary Pazura. W filmie aktor przekonuje, że „szczepienie to nie tylko Twoja sprawa!”.
#9 Eksperyment Fundacji Daj Herbatę
Na początku stycznia br. Fundacja Daj Herbatę zainicjowała nową akcję, za pomocą której zwracała uwagę na fakt, że „problem bezdomności dotyczy każdego z nas”. W ramach inicjatywy w centrum Warszawy pojawiła się kukła przedstawiająca osobę bezdomną – lecz zamiast twarzy, miała ona lustro.
#10 Kapsuły dla bezdomnych w Ulm
W styczniu na terenie niemieckiego miasta Ulm zainstalowano futurystyczne kapsuły, które mają stanowić miejsce noclegowe dla osób bezdomnych i być schronieniem szczególnie w okresie zimowym, kiedy to występują ujemne temperatury.
#11 Tygodniowy maraton filmowy na bezludnej wyspie w ramach Goteborg Film Festival 2021
Organizatorzy tegorocznego festiwalu filmowego w Goteborgu przygotowali dla kinomaniaków nie lada gratkę – w ramach wydarzenia wysłali jedną osobą na tygodniowy maraton filmowy w latarni morskiej na bezludnej wyspie.
#12 Burger 2020 roku wg Burger Kinga
Brazylijski oddział Burger Kinga postanowił stworzyć nowego burgera, którego smak odzwierciedlałby trudny 2020 rok, który właśnie pożegnaliśmy. Jak smakuje taka kanapka? Dobrze się domyślacie – okropnie.
#13 Kontrowersyjna reklama Ryanaira „Zaszczep się i leć!”
Pod koniec grudnia 2020 roku Ryanair ruszył z nową międzynarodową kampanią pod hasłem „Jab&Go” (w Polsce znana jako „Zaszczep się i leć!”), w ramach której zachęca swoich klientów do szczepienia się na koronawirusa. Taka komunikacja linii lotniczych spotkała się z falą krytyki.
#14 Borys Szyc i Michał Żebrowski ponownie w spocie McDonald’s
Pod koniec stycznia br. McDonald’s powrócił z kolejną odsłoną kampanii Burgerów Maestro z udziałem gwiazdorskiego duetu – Borysa Szyca i Michała Żebrowskiego. Nowy spot jest kontynuacją historii, w której aktorzy zakładali się, czy istnieje burger przynajmniej tak samo dobry jak ten z ulubionej burgerowni Michała.
#15 ASICS z nowym logo i globalną kampanią #SunriseMind
W połowie stycznia br. ASICS zaktualizował swój logotyp i uruchomił globalną akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, która miała na celu promocję aktywności fizycznej.