Suszonki z wcześniejszych miesięcy znajdziesz >> TUTAJ
„Efekt Black”: klip bez AI, za to z energią
„Efekt Black” to kreatywna propozycja reklamy napoju energetycznego Black Energy Drink. Stworzona bez użycia AI, jest pełna pulsującej muzyki, a przede wszystkim szalonych akrobacji, których wykonanie ma umożliwić tytułowy „Efekt Black”.
„Unstealable Chocolate” i czekoladowy alarm od Hershey’s
Marka Hershey’s stworzyła innowacyjny „system bezpieczeństwa” dla czekolady – specjalną osłonkę z czujnikiem ruchu, która chroni słodycze przed podjadaczami. Kampania „Unstealable Chocolate” z humorem zwraca uwagę na to, jak bardzo cenimy swoje ulubione przekąski.
inTouch, czyli AI dzwoni do twoich dziadków
inTouch to oparty na sztucznej inteligencji projekt, który pozwala pozostać w kontakcie z bliskimi bez konieczności dzwonienia do nich. Jak to możliwe? Rozmowy prowadzi za nas bot, który następnie przekazuje informacje o seniorach wprost do aplikacji mobilnej.
Czekoladowa wersja torebki Egg Bag od Louis Vuitton
Z okazji świąt wielkanocnych powstała czekoladowa wersja słynnej torebki Egg Bag Louis Vuitton. Za wykonany z trzech rodzajów czekolady dodatek trzeba zapłacić kilkaset euro, ale chętnych nie brakuje.

„MommyPhone”: rodzice (też) zasługują na to, aby być wysłuchani
Po porodzie bardzo często cała uwaga skupia się na nowym członku rodziny. A co z jego rodzicami? Takie pytanie zadają twórcy kampanii „MommyPhone”, która zwraca uwagę na kryzysy psychiczne młodych rodziców w okresie okołoporodowym.
„Wszystkie drogi prowadzą do Decathlonu”
„Wszystkie drogi prowadzą do Decathlonu” to slogan kampanii reklamowej sklepu sportowego. Do jej realizacji wykorzystano fotografie rozmaitych sprzętów sportowych, które wykonano w zbliżeniu. W ten sposób na każdym zdjęciu widoczny jest motyw drogi.





„The Hidden Cost”: WWF korzysta z AI, aby mówić o zagrożonych gatunkach
WWF Denmark opublikował kampanię „The Hidden Cost”, w której zwrócono uwagę na fakt, że siedliska wielu zwierząt są niszczone w celu stworzenia miejsc pod produkcję żywności, kosmetyków i innych dóbr konsumpcyjnych.

Kolekcjonerskie telefony inspirowane serialami Netflixa
KPN, holenderski operator telekomunikacyjny, zaprojektował limitowaną edycję telefonów inspirowanych trzema popularnymi serialami: „Stranger Thing”, „Dom z papieru” oraz „The Crown”.

Meble od IKEA Australia inspirowane Minecraftem
IKEA Australia dołączyła do grona firm, które wykorzystują RTM w związku z premierą filmu „Minecraft Movie”. Marka stworzyła projekty popularnych mebli w stylu gry Minecraft.

„The Treeless Map”: w grze Fortnite pokazano, jak wyglądałby świat bez drzew
Świat Fortnite bez ani jednego drzewa? „The Treeless Map” to nowa, symboliczna kampania przeciwko wylesianiu. Gracze trafiają do surowego świata, który pokazuje, jak wyglądałaby planeta pozbawiona natury. Prosty pomysł, silny przekaz i lekcja ekologii, która zapada w pamięć.

„Zrzuć ciężar z głowy”: Mobile Vikings mówi o depresji wśród mężczyzn
Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie startuje z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Marka chce zachęcić również do rozmowy o emocjach oraz do skorzystania z pomocy psychologicznej.

„The Flipper”: odłóż telefon na spotkaniu
Heineken prezentuje „The Flipper”, czyli prototyp etui na telefon, które ma zachęcić do rozmów podczas spotkań, a nie sprawdzania powiadomień na smartfonach.
„NOtifications”: kontrola i ograniczenie powiadomień
2degrees uruchomiło kampanię „NOtifications”. Inicjatywa zachęca do korzystania z trzech zasad pozwalających na kontrolowanie liczby powiadomień, z którymi codziennie mamy styczność.
„Twix Harmoniser”: dobry sposób na złe wiadomości
Twix prezentuje narzędzie AI „Twix Harmoniser”, które z nagrań głosowych tworzy harmonijne duety, by nawet najgorsze wiadomości mogły zostać lepiej odebrane. Funkcja jest dostępna na WhatsAppie.
„Pokój w Arles” van Gogha dostępny na Airbnb we Francji
Miłośnicy sztuki mają niepowtarzalną okazję przenocować we wnętrzu inspirowanym słynnym dziełem Van Gogha „Pokój w Arles”. W miasteczku Charroux we Francji powstała wyjątkowa przestrzeń Airbnb, która przenosi gości prosto do wnętrza obrazu mistrza postimpresjonizmu.

Kampania serialu „Black Mirror” Netflixa zaciera granicę między fikcją a rzeczywistością
W promocji 7. sezonu serialu „Black Mirror” Netflix wychodzi poza utarte schematy i miesza rzeczywistość z fikcją. Reklama outdoorowa i spot wideo to dopiero początek.

#CzystyPrzekaz, czyli kampania przeciwko clickbaitom i fake newsom
W czasach, gdy aż 84 proc. Polek i Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a co drugi rodak nie czuje się w sieci bezpiecznie, Fundacja PZU rozpoczyna kampanię #CzystyPrzekaz. Magda Gessler, Mikołaj Roznerski i Szymon Marciniak w ramach akcji pokazują, jak nie wpaść w pułapkę fałszywych informacji zagrażających naszemu zdrowiu, relacjom i społecznej spójności.
ChatGPT zamienia zwierzęta w ludzi. Viralowy trend w social mediach
Po tym, jak social media zalała fala grafik w trendzie Ghibli, przyszedł czas na coś nowego. Tym razem popularnością cieszy się przedstawienie zwierząt jako ludzi. Wszystko z pomocą ChatGPT.


CIF czyści język w internecie z wulgaryzmów i zamienia tradycyjny „beep” na „CIIIIIF”
„Sponsoring Dirty Mouth” to kampania marki środków czyszczących CIF w Brazylii. W ramach akcji nazwa marki pojawia się m.in. w podcastach i programach telewizyjnych, i zastępuje charakterystyczny dźwięk, stosowany do zagłuszania wulgaryzmów używanych przez uczestników nagrań.
„Świat, w którym się nie boisz”: Fundacja Feminoteka o problemie molestowania w przestrzeni publicznej
Fundacja Feminoteka ruszyła z kampanią „Świat, w którym się nie boisz”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem molestowania seksualnego w przestrzeni publicznej, a dodatkowo zachęcenie do przekazania 1,5% podatku na rzecz działania Fundacji.

HomeGirl, czyli bezpieczny powrót do domu
Aplikacja HomeGirl od SEXEDPL, IT Girls oraz agencji Brain to rozwiązanie dedykowane kobietom i stworzone przez kobiety. Cel? Pomoc w dbaniu o ich komfort i bezpieczeństwo podczas powrotów do domu.

Kampanie 1,5% – wielka siła drobnego gestu [PRZEGLĄD]
Kampanie 1,5% mają wielką moc. Sprawdź, jakie akcje wyróżniły ekspertki. Co je poruszyło, zaskoczyło lub przekonało?

PrzeCorny klip w kampanii batonów musli
Co łączy proteinowego batona i Jacka Stachursky’ego? Każdy z nich jest przekorny, a właściwie przeCORNY! Gra słów i muzyczny przebój „Typ niepokorny” są kluczowymi elementami kampanii reklamowej zbożowych produktów CORNY.
„Phone Break”: odłóż telefon, złap KitKata
Marka KitKat rozpoczęła nową kampanię outdoorową „Phone Break”, której celem jest zwrócenie uwagi na nadmierne korzystanie ze smartfonów. Inspirując się swoim kultowym hasłem, firma zachęca do prawdziwego odpoczynku – bez ekranów, za to z batonem w ręku.
„Molecules of Fun” od Chupa Chups
Czy szczęście da się przedstawić naukowo? W kampanii „Molecules of Fun” Chupa Chups pokazuje, że tak! Marka zilustrowała molekuły odpowiadające za dobre samopoczucie… lizakami. To oryginalne połączenie nauki, designu i przyjemności.

Cheetos Pants, czyli spodnie dla miłośników chrupek
Cheetos wprowadza na rynek spodnie Cheetos Pants, które zostały zaprojektowane dokładnie w tym samym odcieniu, co serowe chrupki. W ten sposób można bez zmartwień wytrzeć w nie dłonie po zjedzeniu przekąski.
Młodzi „na swoim” w kampanii Resi4Rent
W kampanii Resi4Rent „Już pora wrócić do swojego mieszkania” poznajemy mamę Mirka, która z humorem i troską kibicuje synowi w jego pierwszych krokach „na swoim”. Akcja porusza ważny, społeczny temat przedłużającego się procesu usamodzielniania się młodych dorosłych.
