„W Święta przejdźmy na Ty ponad przedziałami” – tak brzmi hasło świątecznej kampanii marki Tyskie. Jej głównym elementem jest prawdziwy pociąg, którym znów będą mogły przejechać się wybrane osoby. Pierwsza edycja kampanii związanej ze świątecznym pociągiem odbyła się rok temu pod hasłem „W święta kolej przejść na TY”.
– Wierzymy, że działania dążące do zbliżania Polaków mają wielki sens, a zmiana społeczna zaczyna się od małych kroków. Dlatego oprócz naszych standardowych aktywności reklamowych zawsze staramy się tworzyć realne narzędzia do zbliżania ludzi i takim jest pociąg. Taka jest cała nasza platforma, bo my naprawdę przechodzimy na Ty – mówi o kampanii świątecznej Jakub Michalski, Junior Brand Manager marki Tyskie.
Zobacz również
Świąteczny pociąg idealnie wpisuje się w całą komunikację marki Tyskie, której podstawą jest bycie razem ponad wszelkimi podziałami. Jak widzimy w spocie stworzonym przez duet reżyserski Konqubinat (Karolina Lewicka i Tomek Kapuściński), pojazd jest udekorowany światełkami, a w środku znajduje się bar, przy którym można swobodnie porozmawiać. Wiele kadrów z tej reklamy bardzo przypomina reklamę Coca-Coli, która zawsze pojawia się w przed świętami Bożego Narodzenia i jest już swego rodzaju telewizyjną tradycją. Do tego porównania odniósł się też w zeszłym roku szef marki Tyskie.
– Tak, spodziewaliśmy się takich skojarzeń, ale muszę zawieść wszystkich podejrzliwych, bo naszą inspiracją nigdy nie była Coca-Cola, co do której mamy ogromny szacunek jako semi-konkurenta – komentował na łamach portalu wirtualnemedia.pl Tycjan Lewandowski.
Idea marki Tyskie, która opiera się na tym, aby przypominać Polakom o tym, że więcej nas łączy, niż dzieli, jest dziś wyjątkowo aktualna ze względu na pandemię i panujące konflikty społeczne. Marka konsekwentnie zwraca uwagę Polaków na polaryzację występującą w naszym społeczeństwie, a celem marki jest łączenie pomimo różnic. Świąteczna atmosfera może jedynie wzmocnić przekaz związany z koniecznością pojednania i jeszcze bardziej ocieplić wizerunek marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Świąteczny pociąg Tyskiego wprost z ekranu trafia na prawdziwe tory i 4 grudnia przejedzie przez wybrane polskie miasta. W tym roku tym wyjątkowym pojazdem będą mogli przejechać się zwycięzcy świątecznego konkursu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przy spocie, oprócz duetu reżyserskiego Konqubinat, pracował również dom produkcyjny OTO Film, a za postprodukcję było odpowiedzialne studio TELEVISOR. Organizacją konkursu zarządza Afekt (Grupa Afekt) Agencja Reklamowa, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.
PS
Tyskie próbuje łączyć Polaków od dawna. Marka wykupiła przestrzeń reklamową w znanych z odmiennych poglądów politycznych tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”. Tyskie opublikowało w każdym z nich połowę reklamy, która po złączeniu układa się w jedną.
PS 2
Marka kieruje swój przekaz nie tylko do Polaków. Tyskie zachęcało irlandzkich kibiców do dopingowania reprezentacji Polski w meczu ze Słowacją.