VR Global to międzynarodowa firma generująca rozwiązania i pomysły bazujące na możliwościach wirtualnej rzeczywistości. Firma powstała i ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych w Nowym Jorku, założona przez Andrzeja Jończyka, Alexandra Gredysa oraz Leslawa Gredysa. Głównym rynkiem działalności VR Global są Stany Zjednoczone, docelowo również rynki europejskie.
Ich pierwszy, rewolucyjny produkt to VR MLS – czyli kompletny system VR dla branży nieruchomości. Pozwala on na wirtualny spacer po gotowej lub dopiero powstającej inwestycji, przy pomocy okularów wirtualnej rzeczywistości – HMD takich jak Samsung Gear VR lub Oculus Rift. Produkt wyprzedza dotychczasowe rozwiązania w temacie wirtualnych wizualizacji wnętrz (oraz całych budynków) i jest innowacyjny na skalę światową. System VR MLS dzięki zdjęciom, video 360 3D, planom technicznym i wizualizacjom 3D jest w stanie w krótkim czasie stworzyć obraz miejsca, które możemy odwiedzić będąc nawet tysiące kilometrów od niego. Kontent 360 3d pozwala swobodnie oglądać całe wnętrza niemalże w taki sposób jakbyśmy fizycznie się w nich znajdowali. Wyróżnikiem VR MLS jest komplementarność i kompleksowość sytemu. Składa się on z aplikacji do okularów wirtualnej rzeczywistości, aplikacji kontrolującej prezentacje, CMSa do obsługi kontentu, hostingu, analiz oraz mechanizmów wdrożeniowych z obsługą klienta. Platforma będzie dostępna w AppStorach, a firmy mogą otrzymać również indywidualne Iframe’y do wstawienia na swoje strony www. Ważną kwestią przy obsłudze klienta jest również możliwość wykonania całej dokumentacji fotograficznej, rysunkowej i wizualizacyjnej, a więc zebranie wszelkich potrzebnych materiałów do odwzorowania danej inwestycji w wirtualnej rzeczywistości.
Zobacz również
To idealne narzędzie dla deweloperów i agencji nieruchomości, które już przed premierą budzi spore zainteresowanie za oceanem u najbardziej ekskluzywnych biur nieruchomości w Los Angeles, Miami, Nowym Jorku. VR Global ma już pierwszego partnera z branży nieruchomości – firmę Nest Seekers International a supporterami systemu są EFactor i IBM Softlayer.
To nie koniec ciekawostek dotyczących projektu – w proces powstawania systemu zaangażowana jest spora grupa polskich specjalistów, odpowiadających za kwestię programistyczną i wdrożeniową. Cały ‘BackOffice’ firmy to programiści oraz deweloperzy stacjonujący we Wrocławiu i pracujący przy budowie, rozwoju, a także kolejnych funkcjonalnościach systemu.
Do prowadzenia działań reklamowych VR Global na rynku USA wybrana została polska agencja – Adcookie.pl, specjalizująca się w nowych trendach reklamy online. To właśnie innowacyjne podejście, stosowana paleta narzędzi o globalnym zasięgu zadecydowała o wyborze agencji.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W ramach nawiązanej współpracy Adcookie odpowiada m.in. za web design, analitykę webową, zaplanowanie oraz prowadzenie działań reklamowych obejmujących m.in. AdWords, RTB, e-mail marketing, content marketing oraz reklamę video.
Słuchaj podcastu NowyMarketing