Nowe otwarcie dla branży turystycznej
Do tej pory ze względu na dogodne możliwości komunikacyjne, ruch i ofertę Świnoujścia w znacznej mierze kształtowali goście z Niemiec czy Skandynawii. Ograniczenia w przemieszczaniu wywołane epidemią koronawirusa oraz zamknięcie granic spowodowało jednak spadek ruchu turystycznego,
Zobacz również
w którym miasto dostrzegło szansę na to, aby lepiej przedstawić się polskiemu turyście. By tak się stało, konieczne było zorganizowanie na nowo narzędzi promocyjnych, stąd też pomysł uruchomienia zasięgowej kampanii promocyjnej, skierowanej zarówno na rodzimy rynek, jak i kraje ościenne
– Liczne atrakcje turystyczne, wyjątkowy mikroklimat, najszersza w Polsce plaża czy baza noclegowa nadal tutaj są i czekają na tegorocznych turystów, którzy wybiorą Świnoujście jako kierunek swoich wakacji. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych gości. Dostosowaliśmy nasze obiekty do turystyki w nowych czasach. Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości – mówi zastępca prezydenta miasta, Paweł Sujka.
Organizatorem kampanii jest Urząd Miasta w Świnoujściu wraz ze Świnoujską Organizacją Turystyczną.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania, jakiej w Świnoujściu jeszcze nie było
Słuchaj podcastu NowyMarketing
We współpracy ze świnoujską branżą turystyczną stworzona została koncepcja profesjonalnej kampanii promocyjnej, jakiej w historii Świnoujścia jeszcze nie było. To krok milowy w podejściu do tematów turystyki oraz strategicznej promocji miasta w tym zakresie. Kampania w znacznej części będzie finansowana z zewnętrznych źródeł.
Głównym jej założeniem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu. Szeroko zasięgowa, celowa kampania rozpocznie się już w maju. Realizowana będzie między innymi poprzez budowanie rozpoznawalności marki za pomocą kampanii online (Google oraz Facebook), digital marketingu, public relations, content marketingu, komunikacji w mediach społecznościowych, radiu, ale i reklamy w przestrzeni miejskiej, poprzez billboardy, które pojawią się w najbliższym czasie w największych miastach w Polsce.
W kampanii nie zabraknie współpracy z mediami lokalnymi czy największymi serwisami turystycznymi. Agregatem treści i miejscem, do którego kierowani będą spragnieni wiedzy turyści, będzie dedykowana strona turystyczna Świnoujścia – visit.swinoujscie.pl, funkcjonująca w języku polskim, angielskim, niemieckim i czeskim.
Kluczem do sukcesu jest także współdziałanie z lokalną branżą turystyczną, która w maju wzięła udział w intensywnych szkoleniach z zakresu brandingu, mediów społecznościowych, kampanii promocyjnych online czy dosprzedaży usług. Wszystko po to, by jak najmocniej wykorzystać potencjał branży i w ramach synergii działań prowadzić efektywną kampanię, która pomoże z sukcesem realizować założone cele.
Różnorodność atrakcji, międzynarodowy kurort i najszersza w Polsce plaża
Kampania oparta jest na spójnej i przemyślanej komunikacji. Świnoujście to nie tylko nowoczesny i międzynarodowy kurort, ale i unikatowe miejsce w skali kraju. Położone na 44 wyspach, na granicy państw oraz styku lądu i morza, oferuje turystom cały wachlarz możliwości, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie. Liczne atrakcje – turystyka wodna, rowerowa, bogactwo natury – przesądziły o motywie przewodnim kampanii. „Świnoujście – wyspy możliwości”, czyli główne hasło promocyjne, wskazuje na niezwykłą różnorodność miasta.
O wyjątkowości Świnoujścia świadczy także unikatowa plaża, która w najszerszym miejscu ma 200 m. To bezdyskusyjnie największa przewaga konkurencyjna Świnoujścia na tle pozostałych nadmorskich ośrodków. To właśnie ona pojawi się na outdoorowych kreacjach reklamowych w największych polskich miastach oraz licznych banerach, przestrzeniach reklamowych online, gazecie, prasie online czy telewizji.
Nowa marka turystyczna Świnoujścia
Na potrzeby kampanii przygotowany został także specjalny znak turystyczny, komunikujący markę Świnoujścia na zewnątrz. Nawiązano w nim do tożsamości miasta i jego historii poprzez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli Świnoujścia – Stawy Młyny, pokazanego jednak w nowej, bardziej eleganckiej i aktualnej formie.
– Dzięki temu zabiegowi marka Świnoujście pozycjonowana jest w rejestrze premium. Nadbałtycki kurort będzie pokazany przez pryzmat jakości oraz wysokich standardów, które widoczne są na ulicach naszego miasta. Chcemy zatem nie tylko poszerzyć grupę docelową marki i oddać klimat kurortu, ale także budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem. Najszersza w Polsce plaża również daje nam takie możliwości – mówi Wioleta Samitowska z Urzędu Miasta w Świnoujściu.
Takie pozycjonowanie stanowi niewątpliwy wyróżnik na tle konkurencji. Świnoujście to rodzimy nadbałtycki kurort – wyrażamy to polskim krojem pisma autorstwa Łukasza Dziedzica. Jego nazwa – LATO – to akcent nawiązujący do pory roku, w której Świnoujście odwiedza najwięcej osób. Nie bez znaczenia jest też kolorystyka w systemie identyfikacji wizualnej. To kolory morza, zachodów i wschodów słońca nad Bałtykiem – plaży skąpanej w letnim słońcu.
Kampania będzie prowadzona do września.