Chociaż kontakt z osobami z niepełnosprawnością to dla większości z nas (53% pytanych) codzienność, wciąż są one pomijane w wizerunku online oraz w przypadku materiałów reklamowych w telewizji.
Zobacz również
Wiele osób uważa, że jeśli już OnZ pojawia się w reklamie, to materiały z jej udziałem mają za zadanie grać na emocjach. Jednocześnie mówi się, że obecność osób z niepełnosprawnością w reklamie czy filmie pozytywnie wpływa na odbiór tego materiału (wg 50% badanych).
Badanie pokazało też, że społeczeństwo jego gotowe na oglądanie osób z niepełnosprawnością w mediach (72%), co pozwala sądzić, że ich obecność stanie się jeszcze bardziej powszechna.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Osoby z niepełnosprawnością sprawdzają się w roli ekspertów
Według raportu „#SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach”, OzN wzbudzają zaufanie społeczeństwa, pełniąc rolę eksperta w temacie związanym z niepełnosprawnością, a także jako bohater(ka) reportażu, filmu czy serialu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport wskazuje na częsty kontakt z wizerunkiem z OzN w mediach
Jednym z głównych wniosków płynących z publikacji jest stosunkowo częsta obecność osób z niepełnosprawnością w mediach. W ciągu ostatniego roku 44% badanych spotkało się z ich wizerunkiem w telewizji czy radio, a 33% wskazuje, że na taki wizerunek natrafia średnio kilka razy w miesiącu.
Wśród wskazywanych mediów najczęściej osoby z niepełnosprawnością pojawiają się w serialach (na pierwszym miejscu pod tym względem znalazł się „Klan”). Na podium w tym zestawieniu są jeszcze programy informacyjne (TVN) i publicystyczne („Autentyczni”).
Maj, będący miesiącem walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jest okazją do zaznaczenia obecności OzN zarówno w świecie offline, jak i online. Dzięki akcjom organizowanym przez Fundację Avalon, jak i inne tego typu organizacje, z roku na rok rośnie widoczność osób z niepełnosprawnością w mediach i nie tylko.
Zdjęcia: Raport #SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach
PS #OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami
O tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?” fundacji Avalon od kulis, co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem mówimy przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jakim jest maj.