To niewątpliwie historyczny moment w dziejach Szkocji, a także całego świata – państwo, będące częścią Wielkiej Brytanii, jest pierwszym krajem, które zapewni swoim obywatelkom dostęp do darmowych podpasek i tamponów, a także innych środków higieny osobistej, w obiektach publicznych w całym kraju.
Zobacz również
Ubóstwo menstruacyjne to bowiem bardzo istotny problem, dotyczący nie tylko tych najbiedniejszych krajów. Jak bowiem pokazuje niedawny raport Kulczyk Foundation i Founders Pledge, szacuje się, że spośród 1,9 mld osób menstruujących na świecie, ok. 500 mln nie może w pełni dbać o higienę podczas okresu. Dotyczy to również Polski – badanie ujawniło, że co piątej Polce zdarza się nie mieć środków na zakup odpowiednich środków higienicznych.
Dlatego też nowe prawo przyjęte przez szkocki parlament jest taki istotne. Warto podkreślić również fakt, że ustawa, zgłoszona przez Monikę Lennon, parlamentarzystkę Szkockiej Partii Pracy, została przyjęta 121 głosami „za” i przy całkowitym braku sprzeciwu.
zdjęcie: twitter.com/MonicaLennon7
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.
PS2
Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.
PS3
Dom z biżuterią Fine Hearts on Fire i Jade Trau, wraz ze słynną aktorką Amber Rose, stworzyły bardzo unikatową biżuterie przeznaczoną do przechowywania tamponów, które w wielu państwach na świecie podlegają opodatkowaniu. Kampania podkreśla, że dla wielu kobiet miesiączka jest luksusem.