fot. levistrauss.com
Zakupy przez internet cechuje duża wygoda, jednak brak możliwości przymierzenia produktów przed zakupem często skutkuje licznymi zwrotami. Do tej pory marki wychodziły naprzeciw oczekiwaniom klientów, przykładowo oferując narzędzia AR. Przykładem jest Walmart, który umożliwił klientom wykorzystywanie własnych zdjęć w wirtualnych przymierzalniach. Podobne rozwiązanie wprowadził tez Amazon, tworząc filtr do przymierzania butów.
Zobacz również
W dobie dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji branża mody idzie o krok dalej, angażując hiperrealistyczne awatary.
Sztuczna inteligencja w sklepie Levi’s
Marka Levi’s podjęła współpracę z Lalaland.ai – firmą, która na potrzeby modowych brandów wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu tworzenia cyfrowych modelek i modeli. Hiperrealistyczne awatary mają odzwierciedlać zróżnicowane grono klientów w różnym wieku, a także o rozmaitych typach sylwetek czy kolorze skóry.
W wyniku tej współpracy w sklepie internetowym i w aplikacji Levi’s pojawią się nie tylko prawdziwi modele i modelki. Odtąd ubrania, buty i akcesoria będą prezentowane również w towarzystwie cyfrowych postaci.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Wiemy, że nasi klienci chcą robić zakupy, widząc modelki i modeli, którzy wyglądają jak oni (…) Technologia sztucznej inteligencji może nam potencjalnie pomóc, uzupełniając grupę modeli i otwierając przyszłość, w której będziemy mogli umożliwić klientom oglądanie naszych produktów na większej liczbie sylwetek – zapewnia Levi’s.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci będą mogli jeszcze przed zakupem zobaczyć, jak dany produkt prezentuje się na osobie o podobnej budowie ciała, a nie jak dotąd – tylko na jednym typie sylwetki.
Jak podkreśla Levi’s, postaci stworzone przez AI nie zastąpią całkowicie prawdziwych ludzi. Dzięki zaawansowanej technologii marka będzie mogła skuteczniej reprezentować swoich odbiorców i stworzyć „bardziej spersonalizowane i inkluzywne doświadczenie klienta”.
Nowe narzędzie ma zostać wprowadzone w sklepie Levi’s jeszcze w tym roku.
PS. 150 lat modelu Levi’s 501
Aby celebrować 150. rocznicę wprowadzenia kultowych jeansów Levi’s 501, marka prezentuje trwającą przez cały rok kampanię The Greatest Story Ever Worn.