Ponad piętnaście kilogramów wołowiny – tyle uczestnicy musieli zmielić, pokroić, podsmażyć lub ugotować w ciągu całodniowych październikowych warsztatów Akademii Smaku. Centrum Domowych Inspiracji na jeden dzień stało się miejscem spotkania prawdziwych miłośników wołowiny z całego kraju, czyli kucharzy oraz blisko 20 uczestników, którzy wygrali konkurs organizowany na stronie www.akademiasmaku.pl.
Umiejętności kulinarne i kreatywność uczestników podsycali: Tomasz Jakubiak – szef kuchni, od niedawna także właściciel foodtrucka, Piotr Ogiński (prowadzący kanał Kocham Gotować) i Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.
Zobacz również
Pomysły na przygotowywane podczas warsztatów dania zostały wybrane spośród przepisów nadesłanych na konkurs. Uczestnicy mogli sprawdzić się w sztuce przygotowania klasycznego steka, tym razem w słodko-pikantnym śliwkowym sosie BBQ z purée gruszkowo-pietruszkowym oraz hicie niedzielnych, polskich obiadów – bitkach wołowych. Kuchnię zdominowała grecka odmiana sposobu myślenia o wołowinie, czyli stifado (grecki gulasz wołowy) i greckie kotlety z bakłażanem. Były też pierożki i klopsy.
To było spotkanie prawdziwych miłośników wołowiny
Żaden z kucharzy nie ukrywał, że temat przewodni warsztatów jest mu bardzo bliski. Katarzyna Glinka przyznała, że prywatnie w kuchni najczęściej przygotowuje dania z wykorzystaniem polskiej wołowiny. – Nie będę ukrywać, że jestem fanką wołowiny i lubię ją pod każdą postacią. – mówi aktorka – Dzisiaj, ponieważ tematem przewodnim jest wołowina, to jest z tych bardziej oczekiwanych przeze mnie warsztatów. Tomasz Jakubiak, znany mięsożerca wśród kucharzy, zwrócił uwagę na to, że „z każdą edycją warsztatów poziom dań jest coraz wyższy. Co ciekawe, warsztaty, które krążą wokół tematu mięsa cieszą się dużo większym powodzeniem i dużo większą inwencją twórczą, co mnie osobiście zaskakuje! Uczestnicy niezmiennie doceniają możliwość poznania znanych kucharzy i innych uczestników, którzy fascynują się gotowaniem oraz niesamowicie kreatywną atmosferę. „Kreowanie czy ingerowanie w zadane przepisy, to bardzo rzadko spotkana możliwość podczas typowych warsztatów kulinarnych” – twierdzili zgodnie zaproszeni goście.
Akademia Smaku w pigułce
Akademia Smaku to wielokanałowy projekt kulinarny, w skład którego wchodzą: serial kulinarny emitowany w TVP2, video warsztaty bogate w porady dla gotujących, serwis www.akademiasmaku.pl będący osią komunikacyjną dla wszystkich działań, kulinarne spotkania w Centrum Domowych Inspiracji, podczas których uczestnicy gotują ze znanymi kucharzami, a także e-magazyny stanowiące kompendium wiedzy na temat kuchni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Atrakcyjne nagrody i niezapomniana atmosfera sprawia, że Akademia Smaku to jeden z najciekawszych cykli kulinarnych w naszym kraju. Projekt kierowany jest do miłośników kuchni, tworzących swoistą kulinarną społeczność. To oni dzielą się swoimi przepisami i kulinarnymi poradami, a także poznają tajniki kuchni od ekspertów – Tomasza Jakubiaka, Tomasza Lacha oraz Piotra Ogińskiego. W projekt zaangażowana jest również Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na stronie www.akademiasmaku.pl.
Partnerami projektu są Mlekovita oraz Kropla Beskidu.
Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Za opracowanie scenariuszy i produkcję serialu telewizyjnego odpowiada OMD i TVP.