Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Szwecja chce zastrzec nazwę kraju jako znak towarowy

Szwecja chce zastrzec nazwę kraju jako znak towarowy
Czy wiesz, że na mapie świata znajdziesz więcej niż jedno miejsce o nazwie Szwecja? Jednak oryginalna Szwecja jest tylko jedna. Aby chronić dziedzictwo kulturowe i ułatwić turystom z najdalszych zakątków świata podróżowanie, kraj postanowił zastrzec nazwę jako znak towarowy.
O autorze
1 min czytania 2024-11-13

Kraj słynący m.in. cynamonek i sieci sklepów meblowych IKEA, wraz z oficjalną stroną internetową promującą turystykę w Szwecji, złożył już wniosek do Urzędu ds. Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (EUIPO) o ochronę swojej nazwy przed międzynarodowymi duplikatami. Wszystko po to, aby ograniczyć ryzyko wprowadzania w błąd niczego niepodejrzewających podróżników, którzy chcieliby odwiedzić oryginalną Szwecję. W ramach akcji promocyjnej, przedstawiciele Szwecji wzywają też ludzi na całym świecie do poparcia swojego wniosku za pośrednictwem petycji online.

– To miłe, że inne miejsca chcą nazywać się Szwecją, ale wolelibyśmy, żeby była tylko jedna. Nasza Szwecja. Ta z jeziorami, wyspami, lasami i najlepszymi na świecie meblami w paczkach. Kiedy ludzie myślą o Szwecji, powinni sobie wyobrażać nasze bogate krajobrazy, kulturę fika i kultowy design, a nie kolejne miasto lub miasteczko, które akurat nosi naszą nazwę. Chcemy, żeby wszyscy dołączyli do nas, podpisali petycję i pomogli podróżnym odkryć jedyną i oryginalną Szwecję – żartobliwie wyjaśnia Susanne Anderson, dyrektor generalna Visit Sweden.

Zdjęcie główne: Markus Holm/Visit Sweden
Zdjęcia: mat. pras. Visit Sweden

PS IKEA sprowadza lato do Szwecji. W Sztokholmie zainstalowano olbrzymie lustro, dzięki któremu słońce dotrze do wszystkich restauracji