Kraj słynący m.in. cynamonek i sieci sklepów meblowych IKEA, wraz z oficjalną stroną internetową promującą turystykę w Szwecji, złożył już wniosek do Urzędu ds. Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (EUIPO) o ochronę swojej nazwy przed międzynarodowymi duplikatami. Wszystko po to, aby ograniczyć ryzyko wprowadzania w błąd niczego niepodejrzewających podróżników, którzy chcieliby odwiedzić oryginalną Szwecję. W ramach akcji promocyjnej, przedstawiciele Szwecji wzywają też ludzi na całym świecie do poparcia swojego wniosku za pośrednictwem petycji online.
– To miłe, że inne miejsca chcą nazywać się Szwecją, ale wolelibyśmy, żeby była tylko jedna. Nasza Szwecja. Ta z jeziorami, wyspami, lasami i najlepszymi na świecie meblami w paczkach. Kiedy ludzie myślą o Szwecji, powinni sobie wyobrażać nasze bogate krajobrazy, kulturę fika i kultowy design, a nie kolejne miasto lub miasteczko, które akurat nosi naszą nazwę. Chcemy, żeby wszyscy dołączyli do nas, podpisali petycję i pomogli podróżnym odkryć jedyną i oryginalną Szwecję – żartobliwie wyjaśnia Susanne Anderson, dyrektor generalna Visit Sweden.
Zobacz również
Zdjęcie główne: Markus Holm/Visit Sweden
Zdjęcia: mat. pras. Visit Sweden
PS IKEA sprowadza lato do Szwecji. W Sztokholmie zainstalowano olbrzymie lustro, dzięki któremu słońce dotrze do wszystkich restauracji
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]