Według badań Światowej Organizacji Zdrowia i Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem koszt palenia papierosów to ponad bilion dolarów każdego roku! Dlatego wspomniane billboardy wyposażone są w czujniki dymu. Gdy w pobliżu znajdzie się osoba paląca, mężczyzna z billboardu zaczyna kaszleć, a po chwili na ekranie pojawiają się środki pomocne przy zrywaniu z nałogiem.
W 2010 roku w Polsce koszt leczenia raka płuc wyniósł ponad 400 mln zł.
Zobacz również
Apotek Hjärtat (Apteki Serca) zajmuje, pod względem wielkości sieci aptek w Szwecji, drugie miejsce. Apteki zatrudniają ponad 2000 pracowników.
Szwedzka apteka już kiedyś zaprezentowała nam interaktywne billboardy. W 2014 roku, w sztokholmskim metrze mogliśmy zobaczyć taką „reklamę” preparatów do włosów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]