Do australijskiego organu ds. etyki reklamy wpłynęły liczne skargi na nową reklamę marki Toyota, w której przedstawiono trzy odmiany modelu Yaris – podstawową, Yaris Cross oraz Yaris Gr. W spocie pokazano trójkę rodzeństwa, które spieszy się na rodzinną imprezę – każdy do swojego rodzinnego domu dojeżdza innym modelem auta.
Która część reklamy wzbudziła kontrowersje wśród australijskich widzów? Otóż, chodzi o moment, w którym mężczyzna, zapomniawszy o rodzinnej imprezie, szybko wsiada do swojego samochodu i z piskiem opon rusza w drogę. A to, zdaniem odbiorców, promuje niebezpieczną jazdę.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Oliwy do ognia dolał fakt, że bohater jako pierwszy dojechał do domu swoich rodziców, mimo że jego dwie siostry były już w drodze długo przed nim. Nie wiadomo, jaką odległość do pokonania miał każdy z bohaterów, lecz według odbiorców mężczyzna na pewno jechał zbyt szybko, bo jeszcze w między czasie zdążył odebrać tort na przyjęcie.
Australijska Komisja Etyki Reklamy poprosiła Toyotę o skomentowanie zarzutów. Przedstawiciele marki bronili się, twierdząc, że podczas kręcenia reklamy nie złamano żadnego przepisu i ich zdaniem nie promuje ona niebezpiecznej jazdy.
Mimo to australijski organ ds. etyki reklamy stwierdził, że moment gwałtownego ruszania istotnie może zachęcać do niebezpieczną jazdy i nakazał Toyocie usunięcie tego fragmentu ze spotu. Dopóki marka nie ustosunkuje się od decyzji Komisji, reklama nie może być emitowana w mediach.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spoty z kampanii „BMW M Town” marki BMW propagowały niebezpieczną jazdę i mogły zachęcać do łamania przepisów prawa drogowego.
PS2
Na niemiecką markę Audi spadła fala krytyki tuż po tym, jak światło dziennie ujrzała reklama z małą dziewczynką stojącą tuż przed maską samochodu. Pikanterii dodało hasło „Lets your heart beat faster – in every aspect” („Niech twoje serce bije szybciej – pod każdym względem”).