Dzięki zaangażowaniu dotychczasowych i nowych partnerów, inicjatywa „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” staje się coraz bardziej popularna i rozpoznawalna. Inicjator kampanii, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, podejmuje starania mające na celu jak największe rozszerzenie jej zasięgu, czemu służyły także rozmowy prowadzone z największymi koncernami paliwowymi w Polsce. Swoją gotowość wzięcia udziału w walce z problemem pijanych kierowców zgłosiły takie sieci paliw, jak Orlen, BP, Statoil Fuel & Retai Polska oraz Lukoil.
Charakterystyczne naklejki ze znakiem przekreślonych kluczyków będą dostępne od początku września na większości stacji paliwowych należących do ww. sieci . Jak powiedział Leszek Wieciech, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Przemysłu Naftowego: Kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wspaniale wpisuje się w cały kompleks działań, które podejmowane są przez wiele środowisk – w tym organizacji pozarządowych – na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Branża paliwowa od lat prowadzi działania w tym obszarze, zarówno w formie skoordynowanych kampanii, prowadzonych na przykład w ramach Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, jak też samodzielnie przez poszczególne firmy. Działania te ukierunkowane są zarówno na pracowników naszych firm, prowadzących samochody służbowe, jak również klientów naszych stacji paliw. Uświadomienie niedopuszczalności związku „alkohol-prowadzenie pojazdu” jest chyba najważniejszym przesłaniem akcji, prowadzonej pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i nasze firmy dążą do stosowania tego zobowiązania w pełnym zakresie.
Zobacz również
Rosnąca koalicja
Inicjatorzy akcji prowadzą rozmowy z kolejnymi podmiotami gotowymi wesprzeć kampanię poprzez dystrybucję naklejki z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Swoją gotowość wsparcia kampanii deklarują firmy, instytucje oraz osoby prywatne. Do kampanii włączył się między innymi Tomasz Kołodziej, znany żużlowiec, który został twarzą inicjatywy w regionie tarnowskim. Naklejki rozdawano także podczas sopockiego wydarzenia Moto Safety Day, którego celem było propagowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Co więcej, do inicjatywy dołączyła firma Raben, oferująca usługi w branży logistyka, magazynowanie, międzynarodowy transport drogowy, transport intermodalny, dystrybucja krajowa oraz spedycja morska i lotnicza. Poparcie udzieliło także Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, które jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Gotowość wsparcia dystrybucji naklejek wyraziły Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego, co pozwoli na promocję odpowiedzialnej postawy także u młodych kierowców.
Koalicjanci zachęcają wszystkich zainteresowanych propagowaniem trzeźwości na polskich drogach do przyłączania się do akcji i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Pełna lista partnerów oraz więcej informacji na temat inicjatywy znajduje się na stronie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach