Pandemia koronawirusa i wprowadzony przez nią lockdown spowodował, że życie wielu z nas zostało do góry nogami. Konieczność długotrwałego przebywania w odosobnieniu i zmiana dotychczasowego stylu życia spowodowała duży wzrost stanów depresyjnych.
W związku z tym Fundacja Itaka i marka Tatuum połączyły siły, by wesprzeć Antydepresyjny Telefon Zaufania, z którego mogą korzystać osoby poszukujące pomocy. Jednocześnie, celem współpracy jest nagłośnienie problemu depresji i dotarcie do tych, którzy z depresją się zmagają, lecz nie wiedzą, gdzie szukać pomocy.
Zobacz również
W ramach akcji powstała kolekcja koszulek z bawełny organicznej, stworzona we współpracy z ilustratorką Nadia Kubczak, która ma bardzo osobiste podejście do tematu depresji. Każdy t-shirt kosztuje niecałe 70 złotych, zaś cały dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczamy na finansowanie konsultacji z psychologami i psychiatrami w Antydepresyjnym Telefonie Zaufania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koszulki znaleźć można na tej stronie.
PS
15 minut – tyle wystarczy poświęcić, aby obejrzeć wzruszający i prawdziwy materiał „Znikające dzieci”, który powinien zobaczyć każdy, nie tylko rodzic czy młody człowiek. Film przedstawia problem nastoletniej depresji, jej przyczyn – często związanych z atmosferą w domu – oraz tego, jak odbierana jest przez rówieśników.
PS2
Organizacja medyczna One Medical zaprosiła do współpracy znanych kompozytorów piosenek, którzy korzystając z ponad 200 anonimowych, depresyjnych postów stworzyli tekst do utworu promującego zdrowie psychiczne.
PS3
Brytyjska edycja magazynu Rolling Stone postanowiła rozpocząć walkę z depresją wśród młodych ludzi. W ramach kampanii stworzono specjalny algorytm, który ma za zadanie wyszukiwać w postach na Twitterze przejawów depresji.
PS4
Nikt nie lubi niezręcznej ciszy. W rzeczywistości zwykle staramy się tego uniknąć. Czasami jednak niezręczna cisza może być dobrym momentem na rozmowę z przyjacielem na temat jego zdrowia psychicznego.