Telegram wprowadzi płatną subskrypcję umożliwiającą ukrycie reklam

Telegram wprowadzi płatną subskrypcję umożliwiającą ukrycie reklam
Telegram coraz bardziej wybija się na podium najpopularniejszych komunikatorów internetowych. W celu zwiększenia zysków aplikacja wprowadza reklamy, jednocześnie podając płatne rozwiązanie na ich ukrycie.
O autorze
1 min czytania 2021-11-09

Dotąd Telegram stanowił dla wielu użytkowników alternatywę dla najpopularniejszych komunikatorów internetowych takich jak Messenger czy WhatsApp. To, co zachęcało internatutów do skorzystania z aplikacji, to fakt, że należy ona do tzw. prywatnych komunikatorów. W teorii oznacza to, że aplikacja umożliwia szyfrowanie wiadomości End-to-End, zapewniając użytkownikom większą prywatność niż popularny komunikator Facebooka.

Obecnie aplikację Telegram w systemie Android pobrało już ponad miliard osób. Największy przypływ nowych użytkowników komunikatora nastąpił po tym, jak Facebook zmagał się z kryzysem wizerunkowym oraz z problemami w udostępnianiu swoich usług – wówczas do Telegrama dołączyło rekordowe 70 mln internautów.

Z końcem października Telegram ogłosił, że w celu zwiększenia zysków i wsparcia powiększającej się grupy użytkowników, wkrótce na platformie pojawią się reklamy. Dla marek może to być dodatkowa szansa na dotarcie do większej liczby odbiorców. Pavel Durov, dyrektor generalny i założyciel aplikacji, zapewnił jednak, że reklamy w Telegramie będą dotyczyły wyłącznie kanałów, które zrzeszają powyżej tysiąca subskrybentów, zatem nie pojawią się na liście czatów, w rozmowach czy w mniej licznych grupach.

– Reklama dotknie tylko dużych kanałów, których wsparcie pociąga za sobą największe koszty po stronie Telegrama – wyjaśnia Durov.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niedługo po ogłoszeniu informacji o reklamach, Telegram poinformował także o możliwości ich wyłączenia przez użytkowników „za niewielką opłatą”. W tym celu firma pracuje nad wprowadzeniem planu subskrypcji. Takie rozwiązanie ma sprawdzić się w przypadku użytkowników, którzy chcą blokować wszystkie pojawiające się okienka reklamowe.

– Funkcja zostanie wydana w formie niedrogiej subskrypcji, która pozwoli każdemu użytkownikowi bezpośrednio wspierać finansowo rozwój Telegrama przy jednoczesnym wyłączeniu oficjalnych reklam na kanałach – zapowiedział Pavel Durov.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma obecnie pracuje nad wdrożeniem nowego planu subskrypcji i zapowiada, że oficjalnie pojawi się on do końca listopada. Na razie użytkownicy nie poznali jeszcze ceny za usługę abonamentową Telegrama.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Firma Meta zmienia subskrypcje dla aplikacji Facebook, dzięki czemu twórcy już teraz mogą efektywniej zarabiać na swoich treściach.