Premierze towarzyszył road show w wybranych 16 miastach w Polsce, podczas którego najnowszy SUV był prezentowany w salonach Autoryzowanych Dealerów Volvo. Razem z nowym modelem, Volvo Cars wprowadził w Polsce, jako jednym z siedmiu krajów europejskich, pakiet serwisowy usług Care by Volvo, który całkowicie zmienia tradycyjne podejście do posiadania samochodu. Care by Volvo to cykliczna opłata za samochód w zamian za co otrzymujemy unikalny pakiet obejmujący szereg usług concierge. Auto posiada także nowatorską usługę pozwalającą na współdzielenie go z innymi użytkownikami.
Wyzwanie
Zadaniem Testa Communications była kompleksowa obsługa (koncepcyjna i techniczna) premiery oraz road show Volvo XC40. Opracowanie idei spójnej z marką Volvo dla głównego wydarzenia w Warszawie (dziennikarze, klienci flotowi, gwiazdy) i mniejszych eventów (całodniowe pokazy samochodu dla zaproszonych klientów) w pozostałych miastach oraz przełożenie tego na poszczególne aktywności.
Zobacz również
Volvo XC40 to zupełnie nowy model w palecie Volvo. Jest to SUV premium średniej wielkości, którego celem wraz z wejściem na polski rynek jest zostanie liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i connectivity w tym segmencie. Zaproponowane przez Testa Communications działania miały wskazywać na to, że auto kierowane jest do innej niż dotychczas grupy Klientów. Dla Volvo XC40 są to kobiety i mężczyźni, w wieku ok. 40 lat, zorientowani na sukces, pewni siebie i niezależni. Ambitni, progresywnie patrzący na biznes, proaktywni, wiedzący czego chcą, lubiący rywalizację i wyzwania. Osoby o pozytywnym nastawieniu do życia oraz patrzący w przyszłość. Przede wszystkim osoby, które chcą użytkować, a nie jedynie posiadać samochód. Oferta musiała także uwzględniać nowych Klientów progresywnych, otwartych na nowe technologie i idee, ale przede wszystkim takich, którzy wcześniej nie byli Klientami tej marki.
Na podstawie briefu Testa Communications opracowała koncept eventu i road show, którego celem było oddanie nowego charakteru auta i przekazanie emocji jakich doznajemy podczas prowadzenia go.
„VOLVO CAR NIGHT MARKET”
Nowa grupa docelowa, to także nowe odnoszące się do niej emocje. Volvo XC40 to już nie tylko bezpieczeństwo, to symbioza z miastem, w którym żyją jego użytkownicy. To ruch, przestrzeń i architektura, moda, design, dźwięk i smak. To kolaż wszystkich zmysłów, dzięki którym młodzi ludzie doświadczają i „konsumują” miasto. Bazując na tym agencja stworzyła koncepcję „Volvo Car night market” wielkomiejskiego targu nocnego, będącego sercem współczesnego miasta i na niej oparła zaproponowane działania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Przeprowadzone działania
Testa Communications zorganizowała event dla dziennikarzy, klientów floty i celebrytów. Premiera odbyła się w żoliborskim Studiu Tęcza. Postindustrialny charakter miejsca wydobyła wyjątkowo zaaranżowana przestrzeń. Specjalnie zaprojektowane neony „Volvo Car night market” i świetlne kule zwisające z sufitu wzmacniały główny przekaz wydarzenia. Zastosowane światło budowało napięcie, a scenografią stworzono miejską przestrzeń. Składały się na nią moduły przypominające stoiska night marketowe i kontenery, niezwykłe rośliny oraz neonowe światło uliczne. Specjalne strefy tematyczne oraz różnorodność smaków charakterystycznych dla życia kulinarnego miasta, miały utwierdzić zaproszonych gości w przekonaniu, że doświadczają współczesnego miasta. Nowe Volvo XC40 dosłownie wtopiło się w tą spójnie zaaranżowaną przestrzeń, wjeżdżając w nią wprost ze sceny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do udziału w evencie Agencja zaprosiła dwie uznane marki: projektantów, braci Lange&Lange oraz RISK made in Warsaw, markę odzieżowo koncepcyjną. Obydwie są jednym z wielu wyznaczników współczesnego pokolenia influecerów oraz tworzone są przez utalentowanych, bezkompromisowych projektantów, których idea jest bliska nowej grupie docelowej marki Volvo. Wplecenie w scenografię eventu elementów estetycznych i dizajnerskich tych projektantów podkreślało współczesny styl miasta. Wieczór uświetnił koncert jazzowy Wojtka Mazolewskiego. Na premierze pojawili się również m.in. Joanna Horodyńska, Katarzyna Zielińska, Mariusz Czerkawski, Piotr Kędzierski, Dorota Gardias, Odeta Moro, Karolina Malinowska oraz Tomasz Kuchar, którzy chcieli z bliska przyjrzeć się nowemu Volvo.
Kolejnym etapem było road show w wybranych 16 miastach Polski (Lublin, Kielce, Rzeszów, Olsztyn, Warszawa, Toruń, Wrocław, Szczecin, Katowice, Chorzów, Gdańsk ,Bydgoszcz, Poznań, Białystok, Łódź, Kraków). Agencja technicznie i koncepcyjnie odpowiadała za spójną, z główną ideą, scenografię oraz przygotowanie materiałów dla dealerów.
Celem komunikacyjnym przeprowadzonych działań było dotarcie do nowej grupy docelowej i przekazanie uczestnikom tych wydarzeń nowego charakteru auta wraz z jego nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi, które dopasowują się do aktualnych potrzeb użytkowników.
Efekty
Marka Volvo, w Polsce, po raz pierwszy zdecydowała się na event w stylu miejskim. Dotychczas, auta prezentowane były w połączeniu z naturą. Spójna koncepcja eventów i jej trafne przełożenie na realizację (scenografia, zastosowane multimedia, marki współpracujące) spowodowały, że media i grupa docelowa wydarzeń właściwie odebrali założony przekaz, co jest niewątpliwym sukcesem komunikacyjnym przeprowadzonych przez Testa Communications eventów.
W warszawskiej premierze wzięło udział prawie 500 gości. Kilkakrotnie więcej osób wzięło udział w dniach otwartych w salonach Autoryzowanych Dealerów Volvo. Już w tydzień po premierze, przełożyło się to na ponad 200 zamówień nowego Volvo XC40.
Do przeprowadzenia projektu Agencja Testa Communications została wybrana w konkursie ofert. Za działania odpowiedzialny był dział Projektów Specjalnych pod kierownictwem Natalii Bonder, Project Managing Director.