źródło: Instagram Gucci Beauty
Włoski dom mody Gucci stworzył nowy profil na Instagramie, w całości poświęcony segmentowi beauty, odzwierciedlający „wizję piękna” Alessandro Michele, dyrektora kreatywnego marki. Jak dotąd profil nie przypomina typowego konta marek kosmetycznych, czyli zdjęć kosmetyków czy instruktaży do wykonywania makijażu. Patrząc na posty opublikowane na koncie Gucci Beauty, możemy zauważyć ukłon w stronę sztuki.
Zobacz również
Nowy profil marki jest częścią projektu „The Art of Beauty”, do którego zaproszono pięciu pisarzy sztuki. Każde opublikowane zdjęcie na koncie Gucci Beauty, przedstawia obraz zaczerpnięty z galerii, prywatnych kolekcji czy renomowanych muzeów, takich jak Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku czy Galeria Uffizi we Florencji. Pod każdym zdjęciem znajduje się szczegółowy opis fotografii oraz informacje na temat makijażu modelek oraz modeli widocznych na obrazach.
Zdjęcia zamieszone na profilu Gucci Beauty ukazują też, w jaki sposób sztuka makijażu ewoluowała na przestrzeni wieków i jakie trendy były w danym okresie najbardziej popularne.
Na platformie Gucci Beauty znajdą się też opisy nieco nowocześniejszych technik makijażu, takich jak np. z ostatnich pokazów mody marki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Więcej zdjęć znajdziecie na Instagramie marki.
PS
To nie pierwszy raz kiedy marka Gucci zrobiła ukłon w stronę sztuki. W ramach kampanii zapachu Gucci Bloom Acqua di Fiori marka podjęła współpracę z 15 ilustratorkami z całego świat, by te zinterpretowały znaczenie zapachu, pokazując różne oblicza kobiecości.