„The Climate Games”: podczas igrzysk WWF przypomina niechlubne rekordy związane ze zmianą klimatu

„The Climate Games”: podczas igrzysk WWF przypomina niechlubne rekordy związane ze zmianą klimatu
Porywający sportowy komentarz i zdjęcia niszczonej wysokimi temperaturami i suszą Ziemi. Oto najnowszy spot WWF zrealizowany w związku z igrzyskami olimpijskimi w Paryżu. W ten sposób twórcy kampanii „The Climate Games” chcą zwrócić uwagę widzów na postępujące zmiany klimatyczne.
O autorze
1 min czytania 2024-07-30

Najszybszy bieg, najdłuższy set, najdalszy skok… Oto rekordy, które przychodzą nam do głowy, kiedy myślimy o igrzyskach olimpijskich. WWF postanowiło zwrócić uwagę na nieco mniej chlubne „naj” i tak powstała kampania „The Climate Games”. Jej głównym elementem jest spot, w którym komentarz dziennikarza sportowego spotyka się ze obrazami prezentującymi płonące lasy w Grecji, niszczące tornada, czy ulewne deszcze w różnych stronach świata.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„2023 – najgorętszy rok w historii” – czytamy na początkowej planszy klipu. Potem pojawiają się plansze, na których autorzy wideo prezentują informacje na temat rekordowych wydarzeń z 2023 roku związanych z niszczeniem klimatu. Największy pożar na terenie Unii Europejskiej (Grecja), najdłuższy cyklon tropikalny (Mozambik), najcieplejsza jesień w historii (Francja). Podobnych rekordów nie brakuje, a zgromadzenie ich w 60-sekundowym klipie i wzbogacenie komentarzem znanym ze sportowych aren pozwoliło osiągnąć efekt nawiązujący do atmosfery trwających właśnie igrzysk olimpijskich.

Kampanię wyprodukowały agencja kreatywna TRY i firma produkcyjna Aparent. Klip zostanie wyemitowany we francuskiej telewizji tuż przed finałem biegu mężczyzn na 100 metrów w niedzielę 4 sierpnia 2024 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Zwycięstwo nie jest dla każdego”: Nike przekonuje, że droga do wygranej rozpoczyna się w głowie sportowca

„Zwycięstwo nie jest dla każdego” to hasło kampanii Nike, w której firma przekonuje, że w nastawieniu na wygraną nie ma nic złego. Twarzami akcji zostali m.in. Serena Williams, LeBron James i Qinwen Zheng.