TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„The Snowball”: animacja, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą

„The Snowball”: animacja, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą
„The Snowball” to przykład na to, jak dobrze znane techniki animacji mogą pomóc w sugestywnym zaprezentowaniu skutków uzależnienia. Kampania zwraca uwagę na problem alkoholizmu, rosnący w miesiącach zimowych.
O autorze
1 min czytania 2025-01-23

FCB Health New York i SafeProject we współpracy z kreatywnym studiem LOBO stworzyły ponad 3-minutową animację „The Snowball”, której celem jest zwrócenie uwagi widzów na powszechny problem uzależnienia alkoholowego i jego konsekwencje. W filmie wykorzystano utwór Billie Holiday „Everything I Have Is Yours”, która również zmagała się z nałogiem.

„The Snowball” (pol. kula śnieżna) w dosłowny sposób pokazuje, jak szybko pojedyncze wyjścia na drinka ze znajomymi mogą przerodzić się w pełnowymiarowe uzależnienie od alkoholu. Akcja FCB Health New York i SafeProject zyskuje dodatkowy wymiar ze względu na termin jej realizacji: styczeń to czas postanowień noworocznych, wśród których wiele osób decyduje się na podjęcie inicjatywy „Dry January”. Chodzi w niej o to, aby na okres 31 dni powstrzymać się od spożycia alkoholu.

Jednocześnie twórcy „The Snowball” zwracają uwagę, że okres zimowy – wraz z krótkimi dniami, wcześnie zapadającym zmierzchem i niskimi temperaturami, zwiększają spożycie alkoholu w społeczeństwie. Wyjątkowość animacji polega na tym, że została ona wykonana w całości nakładem ludzkich sił, a wsparcie sztucznej inteligencji wprowadzono dopiero na etapie renderowania. Tradycyjna, przywodząca na myśl okres dzieciństwa wielu z nas, animacja sprawia, że wymowa „The Snowball” staje się jeszcze silniejsza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: YouTube

PS Jak na przestrzeni lat zmieniło się podejście Polaków do alkoholu [BADANIE]

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się