„The Swedish Prescription”, czyli kampania promująca Szwecję jako receptę na zdrowie

The Swedish Prescription kampania
Visit Sweden oraz agencja Prime Weber Shandwick promują Szwecję jako kraj, który można byłoby „przepisać na receptę” – idealny cel podróży prozdrowotnej.
O autorze
1 min czytania 2025-10-15

Twórcy kampanii „The Swedish Prescription” zachęcają do podróżowania po Szwecji w celach prozdrowotnych. Akcja nawiązuje do potwierdzonych badaniami korzyści, które płyną z przebywania blisko natury, czerpania z kultury i szwedzkich zwyczajów, jak na przykład terapii w saunie czy przerwy nazywanej tam „fika”.

Satyryczny spot reklamowy

Centralnym elementem kampanii jest zabawny spot z udziałem „lekarza”, który dowodzi, że dobra oferowane przez Szwecję mają pozytywny wpływ na zdrowie. Wskazano w nim między innymi kąpiele w zimnych wodach, nocowanie w lesie czy wygrzewanie się w Słońcu.

Na stronie internetowej kampanii można również pobrać specjalnie przygotowaną „szwedzką receptę”, którą można pokazać swojemu lekarzowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jedynie w ciągu kilku dni od wystartowania, kampania wygenerowała ponad 1200 wzmianek w mediach w aż 30. krajach. Zaprezentowano ją również w programach BBC oraz CBS Mornings w USA.

PS „Czy to przynajmniej miasto?” Spot antyreklamowy promuje Oslo

PS2 #NMInsights Obserwatorium Trendów dla Kultury: „Cele zrównoważonego rozwoju a turystyka kulturalna” [RAPORT]

PS3 Szwecja chce zastrzec nazwę kraju jako znak towarowy