The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane za kreatywność kampanie i marki na świecie [RANKING]

The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane za kreatywność kampanie i marki na świecie [RANKING]
Opublikowany został ranking WARC Creative 100, czyli zestawienie najczęściej nagradzanych za kreatywność kampanii i marek. Sprawdź, kto został wyróżniony w 2025 roku.
O autorze
3 min czytania 2025-03-11

Ranking został opracowany przez WARC Creative i co roku pojawia się jego kolejna edycja. Ostateczne wyniki uzyskano na podstawie podsumowania otrzymanych przez kampanie i marki nagród w globalnych i regionalnych konkursach z 2024 roku.

– WARC Creative 100 to coroczne światowe tabele ligowe najbardziej kreatywnie nagradzanych kampanii i firm. Stanowią one globalny punkt odniesienia dla branży, nad którym można się zastanowić, a także okazję do zainspirowania się najlepszymi z najlepszych wyprodukowanych prac, tym, kto jest liderem w branży i jak kreatywność jest motorem różnicowania i zmian – mówi Anna Hamill, starszy redaktor, WARC Creative.

W tegorocznej edycji WARC Creative 100 w szczególności wyróżniały się trzy tematy:

  • Wykorzystanie sportu do nawiązywania kontaktów: Spośród dziesięciu najlepszych kampanii, pięć koncentrowało się na sporcie, w tym kampanie dla Orange, Coors Light i Xbox. Sport może być bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie zarówno świadomości marki, jak i jej uczestnictwa, poprzez wydarzenia dla dużej publiczności, zwłaszcza na rozdrobnionym rynku mediów, gdzie masowy zasięg jest trudniejszy.
  • Rozwiązywanie problemów związanych z integracją: Wykorzystanie emocjonalnych historii i proaktywne rozwiązywanie problemów przez marki, takie jak Mastercard, Renault i Michelob ULTRA, podkreśla atrakcyjny kierunek dla DEI, wykraczający poza zwykłą reprezentację w reklamie.
  • Siła społeczności online: Spotkania z ludźmi w ich własnych przestrzeniach internetowych z wezwaniami do działania, wskazują na siłę konkretnych społeczności dla marek takich jak NHS, DoorDash i Calvin Klein.

Najlepsze kreatywne kampanie

#1 „WoMen’s Football” (Marcel Paris dla Orange)

Najbardziej kreatywną kampanią 2024 roku była „WoMen’s Football” autorstwa Marcela Parisa dla francuskiej międzynarodowej firmy telekomunikacyjnej Orange. Kampania wykorzystywała efekty wideo w innowacyjny i uderzający sposób, aby pokazać, że piłka nożna kobiet jest równie ekscytująca jak piłka nożna mężczyzn. Reklama została obejrzana ponad 15 milionów razy. Udostępnił ją w mediach społecznościowych francuski minister sportu i sportowców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#2 „Coors Lights Out” (Rethink Toronto dla marki piwa Coors Light z udziałem gwiazdy baseballu Shohei Ohtani)

#3 „Michael CeraVe” (Ogilvy New York dla marki kosmetyków do pielęgnacji skóry CeraVe)

Najlepsze marki kreatywne

  • Najbardziej kreatywną marką zostało Apple, które stopniowo wspinało się w rankingach w ciągu ostatnich kilku lat, awansując z 18. miejsca w 2022 r. na pierwsze miejsce w tym roku. Kampanie Apple z całego świata pojawiły się w wielu głównych konkursach. Dwie z ich kampanii, „Fuzzy Feelings” i „Shot on iPhone – Little Garlic”, znalazły się w pierwszej kreatywnej setce.
  • Drugie miejsce zajął Heineken.
  • Trzecie miejsce zajął Heinz.
  • Renault, Mastercard i Netflix znacznie poprawiły swoją pozycję marki w porównaniu z ubiegłym rokiem. Coca-Cola, nieobecna od 2022 roku, po raz pierwszy weszła do pierwszej dziesiątki marek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Agencje kreatywne numer 1 na świecie

  • Najlepszą agencją kreatywną na świecie została Publicis Conseil (Paryż).

W ciągu ostatnich trzech lat agencja Publicis Conseil z Paryża stopniowo zwiększała swoją pozycję w rankingu, z 25. na 4. i na 1. miejsce w tym roku. Ich współpraca z Renault, Orange i Solar Impulse Foundation pomogła im zająć pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Drugie miejsce zajęła agencja Le Pub (Mediolan). Trzecie miejsce zajęła agencja VML New York.
  • Z kolei tytuł najlepszej niezależnej agencji kreatywnej zyskał Rethink (Toronto).

Najlepsze sieci kreatywne

  • Najlepszą siecią kreatywną została Ogilvy.

Ogilvy było najczęściej nagradzaną siecią już piąty rok z rzędu. Do rankingu przyczyniło się oddziałów biur z całego świata: Ogilvy Londyn, Nowy Jork, Bombaj i Toronto oraz DAVID Madryt i Bogota. W tym roku sieć zrealizowała 12 spośród 100 najlepszych kampanii.

  • Sieć VML zajęła drugie miejsce.
  • Z kolei najlepszą niezależną siecią kreatywną został Serviceplan.

Najlepszy kreatywny reklamodawca

  • Czwarty rok z rzędu AB InBev znalazło się na szczycie rankingu reklamodawców. Właściciel marki napojów alkoholowych ma trzy wielokrotnie nagradzane kampanie za kreatywność w pierwszej setce i cztery marki (Michelob ULTRA, Cerveza Poker, Corona, Stella Artois) w pierwszej pięćdziesiątce rankingu.
  • Unilever utrzymuje swoje drugie miejsce trzeci rok z rzędu, a dwie marki – Dove i Magnum – znalazły się w pierwszej 50. Heinz Company zajmuje trzecie miejsce.

Najbardziej kreatywne firmy holdingowe

WPP utrzymało swoją pozycję na szczycie rankingu firm holdingowych trzeci rok z rzędu. Ogilvy i VML zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce.

Kraj numer 1 pod względem kreatywności

  • Stany Zjednoczone utrzymały pierwsze miejsce jako kraj najczęściej nagradzany za kreatywność. Tą pozycję utrzymuje od 2006 r. (kiedy Creative 100 był raportem Gunna). 30 ze 100 najlepszych kampanii pochodzi z USA, w porównaniu z 21 kampaniami w ubiegłym roku.
  • Wielka Brytania wspięła się z powrotem na drugie miejsce, a Francja zajęła trzecie miejsce. Argentyna konsekwentnie poprawiała się w ciągu ostatnich kilku lat, awansując z 18. miejsca w 2021 r. na siódme w tym roku.

PS The WARC Creative 100: Najczęściej nagradzane kampanie, agencje i marki na świecie [RANKING]

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko