W spocie promującym pokazano komentarze, w których sportsmenki były wyśmiewane. Pojawiały się w nich takie słowa, jak „miejsce kobiet jest w kuchni, nie w sporcie”. Inny komentujący wspomniał z kolei, że ogląda mecze z udziałem kobiet tylko wtedy, gdy są „hot”.
Zobacz również
fot. screen YouTube
W ramach kampanii „The Weight of Inequity” powstała najcięższa rakieta tenisowa na świecie, która waży 20 razy więcej od tych używanych na co dzień w meczach. Umieszczono na niej takie słowa jak „mizoginia”, „nietolerancja”, „mniejsza widoczność” i „nierówność”, które odnoszą się do problemów, z jakimi borykają się sportsmenki w życiu sportowym. W akcji wzięły udział sportsmenki: Bia Haddad, Carol Meligeni, Laura Pigossi, Ingrid Martins i Luisa Stefani, jedne z największych nazwisk brazylijskiego tenisa.
Rakieta została zaprezentowana podczas Billie Jean King Cup 2024, czyli najważniejszych międzynarodowych zawodów drużynowych w tenisie kobiet, które honorują jedną z najlepszych sportsmenek, amerykankę Billie Jean King. To właśnie ona po raz pierwszy, w latach 50., zaczęła kwestionować zasady ubioru oparte na płci. Była także jedną z pionierek w walce o równe nagrody pieniężne w zawodach sportowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Jako tradycyjny sponsor tenisa w Brazylii, Engie zdaje sobie sprawę, że wyzwanie dla tenisistek wykracza daleko poza korty. Dlatego postanowiliśmy stworzyć tę kampanię i rozpocząć debatę na temat nierówności płci w sporcie. W ramach firmy, promujemy włączenie kobiet na co dzień i mamy globalny cel osiągnięcia parytetu płci na stanowiskach kierowniczych do 2030 r. – powiedział Gil Maranhão, dyrektor ds. komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu w Engie Brazil.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Kampania jest naprawdę wpływowa i jestem bardzo szczęśliwa, że mój wizerunek jest kojarzony z firmą taką jak Engie, która troszczy się o tak istotne kwestie, jak nierówność płci w sporcie. Słowa napisane wokół rakiety są bardzo mocne i ciężkie, co odzwierciedla ciężar, z którym my, kobiety, musimy się mierzyć cały czas, nie tylko w sporcie. Kampania dała nam okazję, aby porozmawiać trochę więcej o naszych doświadczeniach jako kobiet, związanych z tymi słowami – skomentowała tenisistka Carol Meligeni.
Zdjęcie główne: screen YouTube
PS Przełamywanie granic i inspirowanie siłą, czyli jak marki sportowe zmieniają wizerunek kobiet w kampaniach
Otaczające nas środowisko wpływa na zmiany społeczne, a wraz z nimi transformacji ulega rynek reklamowy. W tym procesie ważną rolę odgrywają marki sportowe, które walczą ze stereotypowym wizerunkiem kobiet. W artykule przyjrzymy się, jak marki sportowe odmieniają jego oblicze w swoich kampaniach.
PS2 Czy Iga Świątek to dobra ambasadorka dla marki LEGO? [opinie]
Iga Świątek ogłosiła współpracę z LEGO. Czy to strzał w dziesiątkę? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukaliśmy u ekspertów, którzy podkreślają, że kluczową kwestią tego rodzaju współprac jest autentyczność, zarówno dla sportowca, jak i marki.