#TheBestOfEffie Grand Prix 2019: Żywiec „Chce się Ż”

#TheBestOfEffie Grand Prix 2019: Żywiec „Chce się Ż”
W tym roku obchodzimy 25-lecie konkursu Effie Awards Poland. Z tej okazji w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom, które otrzymały Grand Prix. Jednym z wyróżnionych projektów jest „Chce się Ż” marki Żywiec, nagrodzony w 2019 roku. Poznaj jego kulisy.
O autorze
2 min czytania 2024-10-14

W cyklu #TheBestOfEffie wspominamy kampanie, które nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce.

Grand Prix 2019: Żywiec – „Chce się Ż”

Zamiast zastosować sprawdzone rozwiązania, Żywiec odważył się na zmianę narracji i kodów kategorii. Główną ideą stało się sprawienie, aby mający tendencję do narzekania Polacy zaczęli cieszyć się życiem. To właśnie udało się osiągnąć. W swojej długoletniej kampanii marka opowiedziała o polskim apetycie na życie, ciągłym nienasyceniu i chęci próbowania wciąż czegoś nowego. Dzięki temu zbudowała wizerunek brandu godnego zaufania, innowacyjnego i nowoczesnego.

Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Izabela Głodek, ówczesna Brand Director, Marta Kuropatwińska, ówczesna Brand Manager, Maciej Marasek, ówczesny Creative Director, Maciej Klaś, ówczesny Strategy Planner oraz Agata Kusińska, Strategy Director.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Opis kampanii i uzasadnienie Jury

  • Tytuł: „Chce się Ż”
  • Liderzy: 2012, Grupa Żywiec
  • Współzgłaszający: Ogilvy, Starcom, VMLY&R Poland, JUST
  • Klient: Grupa Żywiec
  • Kategoria: Long Term Marketing Excellence

Spot

Streszczenie kampanii

Kampania dowodzi, że przełamanie stereotypowych kodów komunikacyjnych kategorii i postawienie na silne, emocjonalne zaangażowanie odważnie wyłonionej grupy konsumentów działa i nie należy się tego obawiać, nawet w przypadku marki o tak ugruntowanej pozycji. W sytuacji, gdy struktura rynku zmienia się dynamicznie, a koncernowe lagery są coraz mniej poważane, jest to wręcz konieczne. Żywiec odzyskał koronę Ikony Polskiego Piwa, zdobył serca nowoczesnych konsumentów, zatrzymał spadki sprzedaży i został liderem najbardziej dynamicznych segmentów. Spektakularny wzrost parametrów wizerunkowych pozwolił Żywcowi nie ulegać wojnie cenowej, lecz sprzedawać mądrze, generując zysk i konstytuując absolutny leadership.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uzasadnienie nagrody (Grand Prix)

Katarzyna Kieli, ówczesna Prezeska i Dyrektorka Zarządzająca, Discovery EMEA: Marce, którą za chwilę Państwo poznacie, jak żadnej innej udało się wniknąć w świat swojego odbiorcy. W opinii sędziów stworzyła insight na miarę obecnych czasów i nastrojów konsumenckich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Swój sukces zawdzięcza głębokiemu zakorzenieniu wartości marki w wartościach ogólnoludzkich.
  • Odwołuje się do tych potrzeb, które mają charakter uniwersalny i ponadczasowy.
  • Stworzyła niezwykle pojemną platformę komunikacji, świetnie działającą w różnych kanałach komunikacji, chociażby w mediach społecznościowych.
  • Wypracowała intrygującą i długoterminową strategię przynoszącą efekty.

Dodajmy, że w wyniku wyraźnych zmian wizerunkowych oraz dzięki uważnie przemyślanej strategii komunikacyjnej stała się ikoną w swojej kategorii, w której wydawało się, że powiedziano już wszystko.

Uzasadnienie nagrody (Złoto)

Tomasz Fochtman, ówczesny Managing Partner, Wavemaker (GroupM): Aż chce się życzyć każdemu marketerowi: komunikacji, która odwraca spadkowe trendy w postrzeganiu marki i sprzedaży, która również pozwala uzyskać pozycję lidera w kluczowych atrybutach marki w kategorii, a przy tym odchodzi od utartych sposobów komunikacji, stając się manifestem bliskim życiu konsumenta.

…i to właśnie udało się tej marce.

PS TheBestOfEffie Grand Prix 2013: Tyskie „5 Stadion”

W tym roku obchodzimy 25-lecie konkursu Effie Awards Poland. Z tej okazji w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom, które zdobyły Grand Prix Effie. Jednym z wyróżnionych projektów jest kampania 5 Stadion marki Tyskie, nagrodzona w 2013 roku. Poznaj jej kulisy.